Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Comercialització i Investigació de Mercats |
Professor responsable |
G8227 - IRENE GIL SAURA |
Met. Docent |
La lliçó magistral i addicionalment, en les sessions pràctiques: L'ensenyança en xicotets grups, aplicant el mètode del cas; La investigació independent amb supervisor, a partir de treballs d'investigació aplicada Les visites a empreses, punts de venda detallistes |
Met. Avaluació |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà de manera independent per a la part teòrica i la pràctica, procedint posteriorment a conjugar ambdós per a obtindre una qualificació única. És necessari aconseguir una puntuació de 5 sobre 10 en cada una de les parts perquè estes amitjanen. |
Bibliografia |
BURRUEZO, J.C. (1999). La gestión moderna del comercio minorista. El enfoque práctico de las tiendas de éxito. ESIC. DE JUAN, M.D. (2005). Comercialización y Retailing. Distribución Comercial Aplicada. Pearson. Prentice Hall. Madrid. DIEZ DE CASTRO, E. i LANDA, J. (1996). Merchandising. Teoría y Práctica. Pirámide. Madrid. DIEZ DE CASTRO, E. (2004). Distribución Comercial. McGraw Hill. 3 ed. Madrid. MIQUEL, S.; PARRA, F.; LHERMIE, C. i MIQUEL, M.J. (2006). Distribución Comercial. ESIC Editorial. Madrid. 5ª ed. VAZQUEZ, R. i TRESPALACIOS, J.A. (2006). Estrategias de distribución comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas. Thomson. Madrid. |
Continguts |
Primera Part.- La Naturalesa i l'Abast de la Distribució Comercial Detallista Tema 1.- La Distribució Comercial i els canals de comercialització Tema 2.- Els intermediaris detallistes com a components del canal de comercialització Segona Part.- El Mercat Tema 3.- El comportament del comprador i el mercat espacial Tercera Part.- Les Relacions amb els Proveïdors Tema 4.- La funció logística Tema 5.- La política d'assortiment Quarta Part.- Les Relacions amb la Clientela Tema 6.- La Política de Merchandising Tema 7.- La Política de Preu Tema 8.- La Política de Promoció Tema 9.- La Política de Servici |
Objetius |
1.Transmetre de forma clara i concisa el sentit del programa, aportant tant una visió global de la gestió del comerç detallista com parcial, entenent la importància i seqüenciació de cada una de les seues parts, coneixent la terminologia, l'objecte i els camps d'estudi de la disciplina, i identificant els mètodes, tècniques i procediments que regixen la distribució comercial al detall, explicant la seua funció en la societat;2.Debatre la problemàtica de la distribució comercial detallista i jutjar els seus principals crítiques, desenvolupant la inquietud per l'aprenentatge de la matèria |
URL de Fitxa |