Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12275 Distribució Comercial Detallista - GEDE 2003-TP-


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
G8227 - IRENE GIL SAURA
Met. Docent
La lliçó magistral i addicionalment, en les sessions pràctiques: L'ensenyança en xicotets grups, aplicant el mètode del cas; La investigació independent amb supervisor, a partir de treballs d'investigació aplicada Les visites a empreses, punts de venda detallistes
Met. Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà de manera independent per a la part teòrica i la pràctica, procedint posteriorment a conjugar ambdós per a obtindre una qualificació única. És necessari aconseguir una puntuació de 5 sobre 10 en cada una de les parts perquè estes amitjanen.
Bibliografia
BURRUEZO, J.C. (1999). La gestión moderna del comercio minorista. El enfoque práctico de las tiendas de éxito. ESIC.
DE JUAN, M.D. (2005). Comercialización y Retailing. Distribución Comercial Aplicada. Pearson. Prentice Hall. Madrid.
DIEZ DE CASTRO, E. i LANDA, J. (1996). Merchandising. Teoría y Práctica. Pirámide. Madrid.
DIEZ DE CASTRO, E. (2004). Distribución Comercial. McGraw Hill. 3 ed. Madrid.
MIQUEL, S.; PARRA, F.; LHERMIE, C. i MIQUEL, M.J. (2006). Distribución Comercial. ESIC Editorial. Madrid. 5ª ed.
VAZQUEZ, R. i TRESPALACIOS, J.A. (2006). Estrategias de distribución comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas. Thomson. Madrid.
Continguts
Primera Part.- La Naturalesa i l'Abast de la Distribució Comercial Detallista
Tema 1.- La Distribució Comercial i els canals de comercialització
Tema 2.- Els intermediaris detallistes com a components del canal de comercialització
Segona Part.- El Mercat
Tema 3.- El comportament del comprador i el mercat espacial
Tercera Part.- Les Relacions amb els Proveïdors
Tema 4.- La funció logística
Tema 5.- La política d'assortiment
Quarta Part.- Les Relacions amb la Clientela
Tema 6.- La Política de Merchandising
Tema 7.- La Política de Preu
Tema 8.- La Política de Promoció
Tema 9.- La Política de Servici
Objetius
1.Transmetre de forma clara i concisa el sentit del programa, aportant tant una visió global de la gestió del comerç detallista com parcial, entenent la importància i seqüenciació de cada una de les seues parts, coneixent la terminologia, l'objecte i els camps d'estudi de la disciplina, i identificant els mètodes, tècniques i procediments que regixen la distribució comercial al detall, explicant la seua funció en la societat;2.Debatre la problemàtica de la distribució comercial detallista i jutjar els seus principals crítiques, desenvolupant la inquietud per l'aprenentatge de la matèria
URL de Fitxa