Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12269 Direcció d'Empreses I - D.CC.EMPR.2000-ONTI-


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
Professor responsable
M1082 - AMPARO FUERTES PALLARDO
Met. Docent
Sessions expositives de teoria.
Sessions participatives de pràctiques: treball en equip i aprenentatge col·lectiu. Es discutiran casos d'empreses i els alumnes n'exposaran en públic les resolucions i conclusions. És bàsica la capacitat de l'alumne de buscar informació i analitzar-la críticament
Met. Avaluació
1r component - Avaluació Continuada (AC): 30 % nota. Activitats de classes pràctiques.
2n component - Examen: 70% nota. 1a part: test. 2a part: desenvolupament (correcció condicionada a bons resultats del test i de l'AC).
Puntuació mínima per aprovar: 5 sobre 10 del conjunt de components.
Bibliografia
Bibliografia bàsica:
Menguzzato, M. i Renau, J.J.(1991). La Dirección Estratégica de la Empresa. Un enfoque innovador del management. Ed. Ariel.
Robbins,S.P. i Coulter, M. (2005). Administración (8a edició). Ed. Pearson Educación - Prentice Hall.
Bibliografia complementària: veure programa detallat (arxiu adjunt més avall).
Continguts
TEMA 1. L'EMPRESARI I EL DIRECTIU
1.1.L'empresari i el directiu: teories i conceptes
1.2.Directiu i funcions directives
1.3.Rols i habilitats directives
1.4.Nivells directius
TEMA 2. L'EMPRESA
2.1.L'organització: concepte i elements
2.2.L'empresa: concepte, elements i funcions
2.3.Tipus d'empreses
2.4.L'empresa com a sistema: els subsistemes empresarials
2.5.Anàlisi interna de l'empresa
TEMA 3. L'ENTORN DE L'EMPRESA
3.1.Concepte i tipus de entorn
3.2.L'entorn general
3.3.L'entorn específic
3.4.Evolució de l'entorn empresarial
3.5.Responsabilitat social de l'empresa
TEMA 4.EL CREIXEMENT DE L'EMPRESA
4.1.Creixement i desenvolupament de l'empresa
4.2.Modalitats de creixement de l'empresa. La integració vertical
4.3.Internacionalització de l'empresa
4.4.Vies de creixement: creixement intern vs. creixement extern
TEMA 5. ELS OBJECTIUS I LES DECISIONS A L'EMPRESA
5.1.Concepte d'objectiu
5.2.Disseny del sistema d'objectius
5.3.El procés de presa de decisions
5.4.Tipologia de les decisions
Objetius
Objectiu general:introduir l'alumne en la moderna direcció d'empreses
Objectius concrets:Comprendre i aprofundir en:
1.L'empresari i l'empresa:conceptes bàsics
2.Relació entre empresa i entorn
3.Processos i mètodes de formulació de d'objectius i presa de decisions
4.Motius i opcions de creixement de l'empresa
Desenvolupar habilitats i actituds en l'estudiant:
1.Presa de decisions i solució de problemes a l'empresa
2.Recerca i utilització d'informació i bibliografia
3.Treball en equip
4.Parlar en públic
5.Actitud i pensament crítics
URL de Fitxa