Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras' |
Professor responsable |
M1082 - AMPARO FUERTES PALLARDO |
Met. Docent |
Sessions expositives de teoria. Sessions participatives de pràctiques: treball en equip i aprenentatge col·lectiu. Es discutiran casos d'empreses i els alumnes n'exposaran en públic les resolucions i conclusions. És bàsica la capacitat de l'alumne de buscar informació i analitzar-la críticament |
Met. Avaluació |
1r component - Avaluació Continuada (AC): 30 % nota. Activitats de classes pràctiques. 2n component - Examen: 70% nota. 1a part: test. 2a part: desenvolupament (correcció condicionada a bons resultats del test i de l'AC). Puntuació mínima per aprovar: 5 sobre 10 del conjunt de components. |
Bibliografia |
Bibliografia bàsica: Menguzzato, M. i Renau, J.J.(1991). La Dirección Estratégica de la Empresa. Un enfoque innovador del management. Ed. Ariel. Robbins,S.P. i Coulter, M. (2005). Administración (8a edició). Ed. Pearson Educación - Prentice Hall. Bibliografia complementària: veure programa detallat (arxiu adjunt més avall). |
Continguts |
TEMA 1. L'EMPRESARI I EL DIRECTIU 1.1.L'empresari i el directiu: teories i conceptes 1.2.Directiu i funcions directives 1.3.Rols i habilitats directives 1.4.Nivells directius TEMA 2. L'EMPRESA 2.1.L'organització: concepte i elements 2.2.L'empresa: concepte, elements i funcions 2.3.Tipus d'empreses 2.4.L'empresa com a sistema: els subsistemes empresarials 2.5.Anàlisi interna de l'empresa TEMA 3. L'ENTORN DE L'EMPRESA 3.1.Concepte i tipus de entorn 3.2.L'entorn general 3.3.L'entorn específic 3.4.Evolució de l'entorn empresarial 3.5.Responsabilitat social de l'empresa TEMA 4.EL CREIXEMENT DE L'EMPRESA 4.1.Creixement i desenvolupament de l'empresa 4.2.Modalitats de creixement de l'empresa. La integració vertical 4.3.Internacionalització de l'empresa 4.4.Vies de creixement: creixement intern vs. creixement extern TEMA 5. ELS OBJECTIUS I LES DECISIONS A L'EMPRESA 5.1.Concepte d'objectiu 5.2.Disseny del sistema d'objectius 5.3.El procés de presa de decisions 5.4.Tipologia de les decisions |
Objetius |
Objectiu general:introduir l'alumne en la moderna direcció d'empreses Objectius concrets:Comprendre i aprofundir en: 1.L'empresari i l'empresa:conceptes bàsics 2.Relació entre empresa i entorn 3.Processos i mètodes de formulació de d'objectius i presa de decisions 4.Motius i opcions de creixement de l'empresa Desenvolupar habilitats i actituds en l'estudiant: 1.Presa de decisions i solució de problemes a l'empresa 2.Recerca i utilització d'informació i bibliografia 3.Treball en equip 4.Parlar en públic 5.Actitud i pensament crítics |
URL de Fitxa |