Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13703 Psicopatologia de l'Audició i del Llenguatge - M.AUDIC.LLENG.00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Clases magistrals. Clases de trevall en grup y exposició. Les exposicíons en clase seràn de casos y temes pràctics.
Met. Avaluació
Examen objectiu de 25 preguntes i 4 alternatives. És obligatori contestar 17 preguntes (70%) perquè l'examen es corregeixi. L'alumne pot augmentar fins 1 punt la seva nota final realitzant un treball en grup.
Bibliografia
BRUNER, J. (1995). El habla del niño. Cognición y desarrollo humano. Paidós : Barcelona.

LOVE, R.J. y WEBB, W.G. (1998). Neurología para los especialistas del habla y el lenguaje. Editorial Médica Panamericana : Madrid.

MENDOZA, E. (coor) (2001). Trastorno específico del lenguaje (TEL). Ediciones Pirámide : Madrid.

NARBONA, J. y CHEVRIE-MULLER, C. (1997). El lenguaje del niño. Desarrollo normal, evolución y trastornos. Masson : Barcelona.

PEÑA-CASANOVA, J. (2001). Manual de logopedia. Masson : Barcelona.

QUINTANAR, L. (1999). Modelos neuropsicológicos de afasiología. Aspectos teóricos y metodológicos. Universidad de Puebla : México.

RONDAL, J.A. y SERON, X. (1995). Trastornos del lenguaje. Paidós/Neurología y Conducta : Barcelona.
Continguts
1. Bases neurobiològiques dels Trastorno de l'Audició i el llenguatge.
2. Desemvolupament del llenguatge normal.
3. Evaluació y diagnòstic.
4. Patologia del llenguaje I: Clasificació.
5. Patologia del llenguaje II: Síndromes infantils.
6. Patologia del llenguaje III: Psicopatologia infantil.
Objetius
La matèria “Psicopatologia de l'Audició i el Llenguatge” pretén oferir una àmplia i completa visió dels trastorns associats amb l'audició i el llenguatge, tant des de la seva fonamentació biològica, a partir de l'estudi de les àrees cerebrals del llenguatge i els seus mecanismes d'acció, com des de l'estudi del desenvolupament i adquisició del llenguatge, així com des de la presentació exhaustiva d'instruments diagnòstics i revisió de la taxonomia de les alteracions del llenguatge, amb la descripció detallada de tot tipus de trastorns (disartries, afàsies, etc).
URL de Fitxa