Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G1057 - AGUSTIN ALAMAN PICAZO |
Met. Docent |
Obrir vies d?expressió i comunicació mijantçant el cant coral i tocant instruments, fonamentats en les modernes metodologies actives i creatives, tenint en conter, el contexte próxim dels alumnes. |
Met. Avaluació |
- Examen teóric. - Realització de cant a veus. - Harmonització e Instrumentació de tres cançons a dos i tres veus E.Primaria. - Interpretació i Direcció de: 1.- Dos obres corals escolars a dos i tres veus. 2.- Una peça instrumental escolar treballades en el curs. |
Bibliografia |
BIBLIOGRAFIA Alcàntera J A. (1995) Com educar autoestima. E. Edicions CEAC. Barcelona. Gallo-Graetzer- Nardi- Russo. El Director del cor. Ricordi Americana. Buenos Aires. 1979. |
Continguts |
Coneiximent teòric i pràctic de la Técnica vocal, metodología i didàctica. El Cant colectiu. Tipos de cançons.L? Ensenyança i aprenentatge de la cançó.Repertori segons els nivells escolars. Coneiximent teòric dels instruments de l?orquestra escolar.Treball. Criteris per a la Creació i formació de les Agrupacions Vocals e Instrumentals Escolars segons els diverses nivells. Harmonitzacions e Instrumentacions Coral e Instrumental adecuades a cada nivell . Muntatges. Creació de repertori. Iniciació a la Direcció Coral e Instrumental Escolar. Postura del director: Posició inicial. Figures bàsiques. El colp al aire. Subdivisions. Anacrusa. Calderons.Els talls. La finalització. |
Objetius |
1.- Conéixer,comprendrer i desenvolupar la Percepció Auditiva,el funcionament del sistema vocal,la capacitat psicomotriu i la sensibilitat del alumne.2.-L'adquisició de la destessa en el maneig del Sistema Vocal i la seua impostació i dels instruments de percussió escolars i les flautes dolçes.3.-Fomentar el desenvolupament de l'espontaneitat i naturalitat en la direcció i expressió musical dels alumnes de cara a les Agrupacions Musicals Escolars.4.-Potenciar les capacitats creatives e interpretatives. |
URL de Fitxa |