Centre |
Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
Departament |
Educació Física i Esportiva |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
La docència és de dos tipus. Les teòriques s'impartiran utilitzant com a recurs les lliçons magistrals o expositives, encara que estes podran complementar-se amb discussions dirigides, lectures monogràfiques, i sessions de vídeo; les pràctiques es realitzaran, per mitjà de descobriment guiat. |
Met. Avaluació |
En la convocatòria ordinària la qualificació final de l'assignatura (0-10 punts), s'obtindrà dels apartats següents: Examen teòric 3,5 Examen pràctic 3,5 Assistència i participació per damunt del 80%, fins a 1 punt Treballs 2 punts. |
Bibliografia |
•BAYER, C. (1986). La enseñanza de los juegos deportivos colectivos. Ed. Hispano- Europea. Barcelona. •ETXEBESTE, J. y JOVEN A. (1989). Rugby Educativo. Ed. Paper Kite. Lerida •GREENWOOD, J. (1994). Rugby Táctico y Mental. Ed. Tutor. Madrid. •MUNDINA, J. et al (1997). Un modelo metodológico de la enseñanza del rugby en los INEFs. III Congreso de Ciencias del Deporte y la Educación Física y la Recreación. Lérida. |
Continguts |
TEMES 1.- INTRODUCCIÓ AL JOC 2.- APARICIÓ DEL RUGBI COM A ESPORT MODERN. 3.- DESENVOLUPAMENT TÈCNIC I PRÀCTIC DE LES REGLES MÉS IMPORTANTS. 4.- ETAPA. VAN FAMILIARITZAR AMB EL MIG. 5.- ETAPA. COOPERACIÓ. 6.- ETAPA. COMPRENSIÓ DEL JOC A LA MÀ. 7.- ETAPA. EL JOC AL PEU. 8.- ETAPA. LES SITUACIONS ESTÀTIQUES. 9.- ETAPA. EL JOC. 10.- EL RUGBI COM A MITJÀ EDUCATIU. 11.- FACTORS QUE INFLUÏXEN EN L'APRENENTATGE DEL RUGBI. 12.- NORMATIVA DE JOC. |
Objetius |
Motivar a la formació personal a través de l'estudi sistemàtic de l'esport. Incloure els valors socials del Rugbi a la formació de la personalitat humana. Conéixer el Rugbi com un instrument vàlid a utilitzar en el futur camp professional. Conéixer els fonaments: teories, tècniques, mètodes, etc... del Rugbi. |
URL de Fitxa |