Centre |
Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
Departament |
Educació Física i Esportiva |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes teòriques per a desenvolupar els temes del 1 al 8. Classes pràctiques tutoritzades pel professor on es desenvoluparà el tema 9 i on els estudiants organitzats en xicotets grups aniran elaborant els seus projectes curriculars que una vegada finalitzats exposaran a classe. |
Met. Avaluació |
Avaluació sumativa que atendrà a: la participació en les classes (20%), un examen teòric sobre els continguts de l´assignatura (20%) i l´elaboració i presentació en grup d´un projecte curricular per a Educació Secundària (60%). |
Bibliografia |
Antúnez, S.; Del Carmen, Ll. M.; Imbernon, F.; Parcerisa, A. i Zabala, A. (1991): Del projecte educatiu a la programació d´aula. El qué, el quan i el com dels instruments de la planificació didàctica. Graó. Barcelona. Escudero, J. M. (coord.) (1997): Diseño y desarrollo del curriculum en la Educación Secundaria. ICE-Horsori. Barcelona. Gimeno, J. (1988): El curriculum: una reflexión sobre la práctica. Morata. Madrid. Kirk, D. (1990): Educación física y currículum, Universitat de València, Valencia. Tinning, R. (1992): Educación física: la escuela y sus profesores, Universitat de València, Valencia. Tinning, R.; Kirk, D. y Evans, J. (1993): Learning to Teach Physical Education.. Prentice Hall. Sydney. Viciana, J. (2002): Planificar en Educación Física. Inde. Barcelona. |
Continguts |
Tema 1: El disseny curricular en Educació Física: aproximació als distints models. Tema 2: Orientacions per al disseny curricular des del currículum oficial. Tema 3: Finalitats i objectius del currículum de l´Educació Física. Tema 4: El tractament dels continguts d´Educació Física. Tema 5: Estratègies metodològiques per a l´ensenyament de l´Educació Física. Tema 6: L´avaluació en Educació Física. Tema 7: Transversalitat, interdisciplinarietat i adaptacions curriculars en Educació Física. Tema 8: Els materials curriculars en Educació Física. Tema 9: Orientacions per a l´elaboració de Projectes Curriculars en Educació Secundària. |
Objetius |
-Conèixer les bases teòriques i els distints models que es poden utilitzar en el disseny del currículum de l´Educació Física. -Analitzar els distints elements curriculars que s´utilitzen per a dissenyar el currículum de l´Educació Física. -Descobrir i valorar la importància que té el disseny del currículum del professorat d´Educació Física. -Experimentar el disseny d´un projecte curricular d´Educació Física per a Educació Secundària. -Implicar als estudiants en la participació i en el desenvolupament de les activitats de classe; fomentant l´actitud crítica i el treball en grup. |
URL de Fitxa |