Centre |
Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
H0451 - MELCHOR GUTIERREZ SAN MARTIN |
Met. Docent |
Lección magistral, prácticas de aula, elaboración de trabajos. |
Met. Avaluació |
Un examen teòric, que tindrà lloc al final del quadrimestre, més una valoració de la part pràctica, assignant una càrrega del 80% i 20% respectivament. |
Bibliografia |
Oña, A.; Martínez, M.; Moreno, F. Y Ruiz, L. M. (1999). Control y aprendizaje motor. Madrid: Síntesis. Riera, J. (1989). "Aprendizaje motor". En R. Bayés y J.L. Pinillos (Eds.). Aprendizaje y condicionamiento, cap. XI, pp. 415-445. Madrid: Alhambra. Ruiz Pérez, L. M. (1994). Deporte y aprendizaje: Procesos de adquisición y desarrollo de habilidades. Madrid: Aprendizaje Visor. Altres referències d'interés per ampliar coneixements: Famose J.P. (1992). Aprendizaje motor y dificultad de la tarea. Barcelona: Paidotribo. Gutiérrez, M. (1999). Teorías del aprendizaje motor y factores que lo afectan. En, M. Villamón (Dir.), Formación de los maestros especialistas en educación física, cap. IV, pp. 108-134 |
Continguts |
- Aprenentatge i aprenentatge motor. - Atenció i aprenentatge de tasques motrius. - La percepció en l'aprenentatge de tasques motrius. - La pràctica a l'aprenentatge de les habilitats motrius. - La motivació a l'aprenentatge de les habilitats motrius. - Instruccions i demostracions a l'aprenentatge de les habilitats motrius. -La retenció de les habilitats apresses. -Medició i valoració de l'aprenentatge motor humà. |
Objetius |
Amb esta assignatura es pretén que els alumnes: - Coneguin els fonaments científics de l'aprenentatge motor en el context de la teoria general de l'aprenentatge i del comportament motor. - Aprenguin a establir les relacions entre l'aprenentatge motor i l'ensenyament de l'activitat física i esportiva. - S'introduixquen a les tècniques i línies d'investigació de l'aprenentatge motor i esportiu. |
URL de Fitxa |