Centre |
Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
Departament |
Educació Física i Esportiva |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Sessions teòrico-pràctiques (90% del total) per a l´adquisició dels aspectes i les habilitats específiques de judo. Sessions teòriques (10% del total) basades en l´exposició i discussió de temes en grup. Elaboració de treballs sobre la matèria. |
Met. Avaluació |
La qualificació en l´assignatura està formada per la suma de les següents parts: a) Avaluació continuada de les classes pràctiques: 50 % de la nota (temes 17 al 20) b) Examen teòric: 25 % (temes 1 al 16) c) Treballs dirigits i activitats complementàries: 25%. |
Bibliografia |
Villamón, M. (dir.) (1999): Introducción al judo. Hispano Europea. Barcelona. Castarlenas, J.-L. y Molina, J. P. (coords.) (2002): El judo en la educación física. Unidades didácticas. Hispano Europea. Barcelona. Torres, G. y Castarlenas, J.-Ll. (2004): “Deporte, estilo de vida activo y población: consideraciones a través del judo”. Apunts, Educación Física y Deportes, 75:32-38. Villamón, M.; Brown, D.; Espartero, J. & Gutiérrez, C. (2004): “Reflexive Modernization and the Disembedding of Jûdô from 1946 to the 2000 Sydney Olympics”, International Review for the Sociology of Sport, 39(2):139-156. Villamón, M. (2003): “Historia del judo y de las artes marciales”. En |
Continguts |
PROGRAMA DE TEORIA PART I. EL JUDO COM A ESPORT DE LLUITA Tema 1. Aproximació històrico-conceptual als esports de lluita Tema 2. La lluita tradicional a Espanya: lluites canària y lleonesa Tema 3. La lluita en Orient: el significat de “Do” Tema 4. Història del judo Tema 5. Modernització i canvi del judo cap a la seua esportivització PART II. L'ENSENYANÇA DEL JUDO Tema 6. La iniciació esportiva en el judo Tema 7. El judo en el context escolar Tema 8. El judo i la socialització esportiva Tema 9. El judo en el context recreatiu PART III. GENERALITATS DEL JUDO: TRACTAMENT DIDÀCTIC DELS SEUS CONTINGUTS Tema 10. Aspectes actitudinals de la participació en el judo Tema 11. Aspectes normatius del judo: el reglament Tema 12. Aspectes conceptuals del judo: les bases tradicionals Tema 13. Aspectes conceptuals del judo: classificació i ensenyança dels seus continguts Tema 14. Aspectes procedimentals: sistemes d'aprenentatge del judo PART IV: ELS FONAMENTS DEL JUDO Tema 15. Els fonaments del judo en peu Tema 16. Els fonaments del judo en sòl PROGRAMA DE PRÀCTIQUES PART V: DESENVOLUPAMENT PRÀCTIC Tema 17. Les tècniques de projecció (Nague-waza) Tema 18. Les tècniques d'immobilització, estrangulació o luxació (Katame-waza) Tema 19. Les tècniques de colpeix als punts vitals (Ate-Waza) Tema 20. L'ensenyança del judo en el context escolar. |
Objetius |
- Aconseguir l'experiència pràctica en les habilitats específiques del judo. - Millorar les habilitats per a pensar críticament sobre el conflicte humà en general, i la violència i l'enfrontament físic en particular. - Aprendre de l'encreuament cultural entre Orient i Occident, a través de l’estudi de les mes importants tradicions asiàtiques, incloent l'Hinduisme, el Budisme, el Confucianisme, el Taoisme, el Shintoisme i el Bushido, a més d'elements del llenguatge japonès. - Cultivar l'habilitat per a seguir el camí del ju. La meta final és la integració harmoniosa i no l'oposició. |
URL de Fitxa |