Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

8860 Dietètica i Nutrició - LL. CA.ALIMENTS 99


Centre
Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació
Departament
Medicina Prev. i Salut Púb., C. Aliment., Toxic. i Med.Legal
Professor responsable
H9087 - MARIA JOSE ESTEVE MAS
Met. Docent
Classes teòriques en aula, on s?utilitzaran els materials audiovisuals disponibles. Classes pràctiques obligatòries en el laboratori i aula d?informàtica. Sempre s?estimularà la participació activa dels estudiants. Les tutories permeten individualitzar la docència.
Met. Avaluació
Examen eliminatori del 1er semestre amb 5 per a juny. El examen de la segona convocatòria i el final inclouran el total del temari teòric i pràctic. Es considera aprovada la assignatura amb qualificació igual o superior a 5. La assistència a pràctiques hi és obligatòria així com presentar una memòri
Bibliografia
Clapés,J; Cervera,P y Rigolfas,R: Alimentación y Dietoterapia. Mc
Graw-Hill, Barcelona 1998
Dupin,U. et. al. Alimentation et Nutrition Humaines. ESR. Paris 1992
Entrala Bueno,A. Manual de dietética. Grupo Aula Médica S.A. Madrid 1994
Gibson,RS (1990) Principles of Nutritional Assesnient. Oxford University Press. Oxford.
Hernandez M y Sastre A Tratado de nutrición. Diaz de Santos. Madrid (1999)
Linder, MC: Nutrición: aspectos bioquímicos, metabólicos y clínicos. EUNSA Pamplona (1988)
Mahan, LK & Scott-Stump, S: Nutrición y Dietoterapia de Krause. Mc Graw- Hill Interamericana. Mexico (1998)
Martinez, JA: Fundamentos teórico-prácticos de Nutrición y Dietética. Graw-Hill Interamericana. Madrid (1998)
Soriano del Castillo J.M., Nutrición básica humana. Valencia. 2007
Continguts
·S'estudien profundament els aspectes més destacats de cada nutrient, desenrotllant sistemàticament la seua utilitat fisiològica, característiques bioquímiques, metabolisme, fonts alimentàries habituals, ingestes recomanades i efectes del seu desequilibri sobre la salut, així com també les interaccions entre nutrients.
·Repassar les modificacions i adaptacions que s'han de realitzar en distintes etapes de la vida (des de la infància fins a les persones majors) i circumstàncies, així com també establir les bases d'una alimentació equilibrada en col·lectivitats.
·S'analitzen els patrons alimentaris vigents i els avantatges i inconvenients que, des del punt de vista alimentari-nutricional plantegen als seus seguidors, i la metodologia a utilitzar per a valorar l'estat nutricional i les ingestes alimentari-nutricionals d'individus i comunitats.
·Estudiant finalment les principals patologies cròniques relacionades amb els processos d'alimentació-nutrició i les pautes higienicodietètiques que convé seguir per a la seua prevenció, tractament i control
Objetius
Adquirir el llenguatge propi de la disciplina i conéixer els sistemes d'actualització bibliogràfica. Analitzar els patrons alimentaris vigents. Estudi de macro i micronutrients. Repassar les modificacions i adaptacions que s'han de realitzar en distintes etapes de la vida i circumstàncies, així com també establir les bases d'una alimentació equilibrada en col·lectivitats. Metodologia a utilitzar per a valorar l'estat nutricional i les ingestes alimentari-nutricionals d'individus i comunitats. Estudiar les principals patologies cròniques relacionades amb els processos d'alimentació-nutrició.
URL de Fitxa