Centre |
Facultat de Medicina i Odontologia |
Departament |
Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia |
Professor responsable |
F6088 - JOAQUIN DONAT COLOMER |
Met. Docent |
Classes teòriques en la Facultat de Medicina i Seminaris de Semiologia en els Hospitals Universitaris |
Met. Avaluació |
Es realitzarà sobre la base de dues proves: 1. Teoria: (80%) prova objectiva de 160 preguntes 2. Seminaris: (20%) 10% prova objectiva de 40 preguntes i 10% avaluació professor 3. Es deuran superar ambdues proves |
Bibliografia |
Bibliografia general: BEHRMAN, RE; KLIEGMAN, RM: JENSON, H.B. (2004). Nelson. Tractat de Pediatria. 17a ed. McGraw-Hill Interamericana. CRUZ M. (2000). Tractat de Pediatria. Barcelona. Espax. CRUZ, M; CRESPO, M.; BRINS, J.; JIMÉNEZ, R. (1998). Compendi de Pediatria. Barcelona. Espax. MENEGHELLO, JR (1999). Pediatria. Barcelona. Ed. Doyma. RUDOLPH, A.M. (2004). Pediatría de Rudolph, 21 Ed. McGraw-Hill/Interamericana. Bibliografia específica: S'oferirà en cada tema o secció. |
Continguts |
Per a accedir a la informació completa veure URL Programa Teoria: I. INTRODUCCIÓ II. BIOLOGIA I PATOLOGIA PRENATAL III. BIOLOGIA I PATOLOGIA NEONATAL IV. NUTRICIÓ I METABOLISME V. APARELL DIGESTIU VI. APARELL RESPIRATORI VII. SISTEMA CIRCULATORI VIII. HEMATOLOGIA IX. SISTEMA ENDOCRÍ X. APARELL URINARI XI. SISTEMA NERVIÓS XII. SISTEMA OSSI I LOCOMOTOR XIII. SISTEMA DEFENSIU I MALALTIES INFECCIOSES XIV. PEDIATRIA PREVENTIVA I SOCIAL Programa Pràctiques: SEMINARIS Anamnesis i exploració. Utilització de la Història Clínica i de la Cartilla de Salut Infantil. Desenrotllament neuropsicològic. Nounat Tècniques d'alimentació. Rehidratació oral i realimentació en la gastroenteritis aguda (fonaments i aplicació practica). Valoració del desenrotllament i estat de nutrició. Semiologia de l'aparell respiratori Semiologia de l'aparell digestiu Semiologia del sistema nerviós i aparell locomotor Semiologia nefrourològica Semiologia cardiocirculatòria i reanimació cardiopulmonar Interpretació de l'hemograma i proves de coagulació. |
Objetius |
1. Proporcionar els coneixements científics, habilitats pràctiques i les actituds que ha de posseir el metge general per a captar i solucionar els problemes de salut i malaltia de la infància. 2. Adequar a integrar l'anterior a la nostra cultura, ciència i societat. |
URL de Fitxa |
http://centros.uv.es/web/departamentos/D290/data/informacion/E133/PDF9.pdf |