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Faculty of Social Sciences |
Departament |
Sociology and Social Anthropology |
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Met. Avaluació |
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Bibliografia |
Alonso, L.E. y Conde, F.: Historia del consumo en España. Madrid, Debate, 1994. Conde, F. y Callejo, J.: Juventud y consumo. Madrid. Instituto de la Juventud, 1994. Coriat, B.: El taller y el cronómetro. Ensayo sobre el taylorismo, el fordismo y la producción en masa. Madrid, Siglo XXI, 1993. Orizo, F.A.: Las bases sociales del consumo y del ahorro en España. Madrid, Confederación Española de Cajas de Ahorro, 1977. Ortí, A.: Estratificación social y estructura de poder. Homenaje a Francisco Murillo. Madrid, CIS, 1976. Pérez Sánchez, F.: El espacio y sus símbolos: antropología de la casa andaluza. REIS nº 12, pp 47-64. Política y sociedad nº 16. Mayo-Agosto 1994. |
Continguts |
TOPIC 1. The genesis of consumer society in Spain. The social transition towards the massive consumerism in Spain. TOPIC 2. The consumption in the 90's. Description and analysis of the ' new' valencian consumption. TOPIC 3. Dimensions and evolution of the consumption according to the economic theory. Concepts and basic ideas. TOPIC 4. The consumption and the symbolic structures. TOPIC 5. Consumption and social classes. The distinctive competitiveness in capitalist societies of consumption. TOPIC 6. The consumption as axis of the construction of identities. |