Centre |
Facultat de Ciències Socials |
Departament |
Sociologia i Antropologia Social |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Estrategies didàctiques basades en l'aprenentatge actiu mitjançant explicacions docents, la participació activa de les/dels estudiants i la realització d'activitats pràctiques. |
Met. Avaluació |
- La valoració global de les activitats pràctiques suposarà el 60% de la qualificació final. - L'examen suposarà el 40% de la qualificació final. |
Bibliografia |
Bibliografia bàsica de referència: Kerbo, Harold R., Estratificación social y desigualdad. El conflicto de clase en perspectiva histórica, comparada y global, Madrid, McGraw Hill, 2004. Cal complementar-la amb bibliografia específica per a cadascun dels temes. |
Continguts |
Tema 1. Sistemes d'estratificació i dimensions. Tema 2. Estratificació i relacions generacionals, de gènere i interètniques. Tema 3. L'anàlisi de les classes socials (I): teories clàsiques, teories modernes. Tema 4. L'anàlisi de les classes socials (II): la mesura i l'anàlisi empírica de les classes socials; els processos de mobilitat social. Tema 5. Desigualtat i estratificació global. |
Objetius |
Objectiu principal: l'anàlisi de l'estratificació social contemporània, especialment de la societat espanyola. El nucli central d'estudi són els components bàsics de la classe social, però es presta també atenció de relleu a altres factors com les adscripcions de gènere, les relacions interètniques o les generacionals. |
URL de Fitxa |