Centro |
Facultad de Ciencias Sociales |
Departamento |
Trabajo Social y Servicios Sociales |
Profesor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Cada bloc s'impartirà en el marc de classes teòriques i pràctiques que s'organitzaran de manera flexible:Continguts teòrics i conceptuals. Comentari de textos.Taller amb materials (escrits, audio-visuals,...).Reflexions, debat i conclusions del bloc. |
Met. Avaluació |
Evaluación contínua - - |
Bibliografia |
COLECTIVO AMANI. Educación intercultural. Análisis i resolución de conflictos. Madrid, Editorial Popular, 1994. COLOM, A..J.: Introducción a la política de la educación. Ariel. Barcelona, 1997 * DONCELOT,J.. Policía de las familias. Pre-textos. Valencia, 1979 * FREIRE,P: Pedagogía de la esperanza: un reencuentro con la pedagogiía del oprimido. Siglo XXI, Mexico, 1993 * FREIRE,P: Pedagogía del oprimido. Siglo XXI, México, 1992 (43ª edició). * FREIRE, P: Pedagogía de la indignación. Morata, Madrid, 2002 GABARRÓN, L Y HERNÁNDEZ, L. La investigación participativa. Madrid, CIS, 1994. GALEANO, J. "La investigación-acción y las comunicaciones en Córdoba" en CINEP. Conta |
Continguts |
L'educació, entesa com a procés de transmissió de coneixements i com a instrument de regulació social, ocupa un lloc central en la nostra societat i està present en tots els seus àmbits. Com a component social bàsic l'educació sobrepassa la institució escolar i es lliga a altres procesos socials directament relacionats amb els terrenys d'intervenció del Treball Social. L'objectiu principal de l'assignatura és proporcionar als estudiants tota una sèrie de coneixements útils i necessaris per a desenvolupar una tasca professional en l'àmbit educatiu, entés en un sentit ampli, basada en una formació interdisciplinar que facilite i al temps potencie el seu paper en el treball amb altres professionals de l'educació. |