Centre |
Facultat de Ciències Socials |
Departament |
Treball Social i Serveis Socials |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
L’assignatura s’imparteix utilitzant diferents recursos didàctics: la classe magistral, materials multimedia, tallers pràctics i debats. Es requereix, per tant, la participació activa i crítica de les i els estudiants en les diferents activitats didàctiques |
Met. Avaluació |
L’avaluació constarà de lectures obligatòries i treballs voluntaris, individuals i/o grupals, a més a més d’un examen final mitjançant una prova objectiva. |
Bibliografia |
-Bueno, Agustín(1996): “Intervención social con menores: Fundamentación y programas de la Comunidad Valenciana”. Universidad de Alicante. -Ortín, B.(2003). Los niños invisibles. Octaedro – EUB. Barcelona. -Pérez, J. V. y Bueno, J. R.(1999). “Socialización e inadaptación: una aproximación a la juventud inadaptada”, pp: 49-70, en Gómez, L. y Jódar, F. (comp.). Sobre la inadaptación. Ed. Gómez Coll. Valencia. -Romeu, F. J.(2003). El paper de l’àmbit educatiu en la detecció i abordatge de situacions de desprotecció o maltractament infatil. Generalitat Valenciana. Valencia. -VVAA(2002): “Infancia y Juventud en la Comunidad Valenciana” Fundación Valenciana de estudios sobre la Infancia y la Juventud. Bancaja. Valencia. |
Continguts |
BLOC 1 Tema 1. Els conceptes de Infància i Joventut des de les Ciències Socials. Tema 2. La construcció socio-cultural de la Infància i Joventut. Tema 3. La Infància i la Joventut a la Comunitat Valenciana: Demografia, salut, estils de vida, participació, educació, formació i treball. Tema 4. Marc Legal de referència per a la intervenció en Infància i Joventut. BLOC 2 Tema 5. Marginació de les i els menors. Processos socials, familiars i escolars. Tema 6. Violència contra les i els menors. Definició i tipus de violència Tema 7. Mesures Judicials. Medi obert o tancat. BLOC 3 Tema 8. Els recursos socials per els i les menors: directes amb els menors i indirectes amb la família i l’entorn. Tema 9. La població infantil estrangera a Espanya. Protecció dels drets i provisió de serveis: la educació i la protecció jurídica i social. Escola i immigració. La educació multicultural. Tema 10. Aspectes metodològics de la intervenció amb les i els menors en diferents contexts. |
Objetius |
1. Apropar i descriure els conceptes teòrics bàsics de la Infància i la Joventut a nivell global. 2. Facilitar el coneixement del principals recursos socials per la intervenció des del Treball Social amb els infants i els joves al nostre context territorial. 3. Orientar als estudiantes sobre la metodologia d’intervenció social més adient en l’àmbit de la Infància i la Joventut. 4. Facilitar als i les estudiants/ es la possibilitat de elaborar processos diagnòstics socials amb la finalitat de adquirir les habilitats necessàries per la pràctica professional. |
URL de Fitxa |
http://www.uv.es/~jvperez |