Centre
|
Facultat de Ciències Socials |
Departament
|
Economia Aplicada |
Professor responsable
|
Sin datos cargados |
Met. Docent
|
La dinàmica del curs es recolzarà en una metodologia didàctica dirigida a facilitar una participació activa dels estudiants en les classes teòriques i, especialment, en les pràctiques. |
Met. Avaluació
|
L'avaluació es sustentarà en un examen final escrit. En l'examen es valorarà no sols la informació que té l'alumne de la matèria sinó la seua capacitat per a aplicar coneixements. Es valorarà també l'assistència i la participació activa dels estudiants en el desenvolupament de les classes. |
Bibliografia
|
Consulteu el programa |
Continguts
|
El programa està integrat per sis temes. Els dos primers presenten el marc general de les polítiques públiques sociolaborals (tema 1) i el seu procés d'elaboració (tema 2). Els temes 3 i 4 estan dedicats a l'anàlisi de les polítiques d'ocupació. El primer d'ells contemplant-les en un sentit més restringit, com a intervenció en la realitat laboral, i el segon des d'una concepció més àmplia, analitzant l'impacte sobre l'ocupació de la intervenció en altres àmbits de l'economia. Finalment, els temes 5 i 6 estan dedicats a l'anàlisi de les principals polítiques que afecten directament al benestar social (polítiques de Seguretat Social, política sanitària, política educativa i polítiques contra la pobresa i l'exclusió social). |
Objetius
|
Els objectius generals de l'assignatura Anàlisi Econòmica de la Polítiques Públiques Sociolaborals (AEPPS) van dirigits a proporcionar als estudiants una sèrie de coneixements bàsics relacionats amb el contingut i la formulació de les polítiques sociolaborals des d'una perspectiva econòmica. L'assignatura es centra, per tant, en la intervenció de l'Estat en l'àmbit laboral i del benestar social, emfatitzant en l'anàlisi econòmica d'eixa intervenció, tenint en compte l'existència en el pla d'estudis d'assignatures que la contemplen des d'altres perspectives, com la jurídica. |
URL de Fitxa
|
http://www.uv.es/ecolab/ |