Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Per la curta durada del curs, només un quatrimestre, es privilegiarà la part pràctica tot i que s'intentarà també comentar i analitzar una sèrie de conceptes bàsics.Durant tot el curs es comentaran les notícies culturals i els suplements dels principals diaris amb difusió a València: |
Met. Avaluació |
Bibliografia |
General: Alvarez, Carlos: Cultura en periodismo. Fundación Juan March. Madrid. 1979 Bell, Daniel et al.: Industria cultural y sociedad de masas. Monte Ávila, Caracas, 1992. Sobre comunicació i cultura en la contemporaneïtat: Lyotard, J.F.: La condición postmoderna. Cátedra. Madrid. 1998. Barthes, Roland: Mitologías. Siglo XXI, Madrid. 2000 Debord, Guy: La sociedad del espectáculo. Pre-textos. Valencia.1999. A la contra: Blisset, Luther/Brünzels, Sonja/ Grupo Autónomo A.F.R.I.C.A.: Manual de guerrilla de la comunicación. Virus. Barcelona. 2000. Pràctic: Palau, Goretti: Gabinets de comunicació. Periodistes a l'altra banda. Pòrtic. Barcelona. 2003 |
Continguts |
Aproximacions a la definició de cultura. La cultura postindustrial. la cultura com a producte.Cultura i comunicació. La cultura com a notícia. La crítica cultural. El patrimoni cultural. Vendre la cultura. |
Objetius |
L'objectiu de l'assignatura és aconseguir que l'alumne puga desenvolupar el seu treball com a periodista, dins de la secció de cultura dins d'un mitja no especialitzat, i que conega mínimament els paràmetres culturals valencians actuals. L'atenció preferent serà per als diferents gèneres del periodisme escrit com a base per a generar altre tipus de discursos: ràdio, televisió, etc. |
URL de Fitxa |