Home > Bachelor degree > Degree > Subject > Ficha técnica

Ficha técnica de una asignatura en una titulación

14733 Theory and Structure of Advertising and Public Relations - Five-year degree in Audiovisual Communications


Center
Faculty of Philology, Translation and Communication
Departament
Language Theory and Communication Sciences
Lecturers in charge
Sin datos cargados
Met. Docent
Met. Avaluació
- -
Bibliografia
Costa, J.: Reinventar la publicidad. Reflexiones desde las ciencias sociales, Madrid, Fundesco, 1992.
Eguizábal, R.: Historia de la publicidad, Madrid, Eresma&Celeste, 1998.
González Lobo, M. Á.: Curso de publicidad, Madrid, Eresma&Celeste, 1994.
González Martín, J.: Teoría general de la publicidad, Madrid, FCE, 1996.
Habermas, J.: Historia y crítica de la opinión pública, Barcelona, Gustavo Gili, 1994.
Qualter, T. H.: Publicidad y democracia en la sociedad de masas, Barcelona, Paidós, 1994.
Vázquez, I. / Aldea, S.: Estrategia y manipulación del lenguaje (Análisis pragmático del discurso publipropagandístico), Zaragoza, Universidad, 1991.
Continguts
CONTENTS
1. Initial position: opening questions about public relations.

2. Public relations conception. Theory origins.

3. American theoretical perspective of public relations.

4. European contribution.

5. Public relations receivers: public opinion.

6. Public relations and the company.

7. Public relations and the organization.

8. Key points in the elaboration of a Public Relations program.

9. Development of a Public Relations project.

10. Conclusions.
Objetius
URL de Fitxa