Center |
Faculty of Philology, Translation and Communication |
Departament |
Language Theory and Communication Sciences |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
- - |
Bibliografia |
Costa, J.: Reinventar la publicidad. Reflexiones desde las ciencias sociales, Madrid, Fundesco, 1992. Eguizábal, R.: Historia de la publicidad, Madrid, Eresma&Celeste, 1998. González Lobo, M. Á.: Curso de publicidad, Madrid, Eresma&Celeste, 1994. González Martín, J.: Teoría general de la publicidad, Madrid, FCE, 1996. Habermas, J.: Historia y crítica de la opinión pública, Barcelona, Gustavo Gili, 1994. Qualter, T. H.: Publicidad y democracia en la sociedad de masas, Barcelona, Paidós, 1994. Vázquez, I. / Aldea, S.: Estrategia y manipulación del lenguaje (Análisis pragmático del discurso publipropagandístico), Zaragoza, Universidad, 1991. |
Continguts |
CONTENTS 1. Initial position: opening questions about public relations. 2. Public relations conception. Theory origins. 3. American theoretical perspective of public relations. 4. European contribution. 5. Public relations receivers: public opinion. 6. Public relations and the company. 7. Public relations and the organization. 8. Key points in the elaboration of a Public Relations program. 9. Development of a Public Relations project. 10. Conclusions. |
Objetius |
URL de Fitxa |