Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes amb desenvolupament teòric i pràctic |
Met. Avaluació |
Proba final sobre qüestions de temàtica interrelacionada. L'estudiant podrà disposar de tot tipus de material bibliogràfic |
Bibliografia |
Gallardo, B.(2001): "Teoria de la persuasió", en López y Pruñonosa, Eds.: Fonaments de Comunicació, Valencia: Universitat Laborda, X.(1993): De Retòrica. Barcelona: Barcanova. Laborda, X.(1996): Retórica interpersonal. Discursos de presentación, dominio y afecto, Barcelona, Octaedro. Reardon, K.(1981): La persuasión en la comunicación. Teoría y contexto. Barcelona: Paidós, 1991. López Eire, y Santiago Gervós, J.r de(2000): Retórica y comunicación política, Madrid: Cátedra Brown, J.A.C. (1963): Técnicas de persuasión, Madrid, Alianza Ribeiro, L. (1999): La comunicación eficaz, Barcelona: Urano Hoff, R. (1996): Dígalo en seis minutos, Barcelona, Ed. Granica Juès, J.-P. (1996): El enfoque paradójico. Una técnica para resolver conflitos, Barcelona: Salvat. |
Continguts |
1. Què és persuadir. Nocions relacionades. 2. L'enfocament psicològic de la persuasió: models teòrics. 3. L'enfocament retòric de l'oratòria clàssica. 4. L'enfocament lògic de la dialèctica aristotèl.lica: silogisme i falàcies. 5. L'enfocament lingüístic: la teoria de l'argumentació. 6. L'enfocament transaccional: Teoria dels Jocs. 7. L'enfocament paradoxal: l'Escola de Palo Alto. 8. L'enfocament mediàtic: publicitat i propaganda. |
Objetius |
Formar l'estudiant en l'anàlisi i pràctica dels principals mètodes i gèneres de l'argumentació, tant en la vessant clàssica (retòrica) com la contemporània (massmediàtica). Recorregut històric pels principals models i enfocaments (teories transaccionals, psicològiques, lingüístiques, etc.). |
URL de Fitxa |