Inicio > Primer y segundo ciclo > Titulación > Asignatura > Ficha técnica

Ficha técnica de una asignatura en una titulación

14710 Métodos y Técnicas de Investigación Social y Comunitaria - L.COMUNIC.AUDIO.00


Centro
Facultad de Filología, Traducción y Comunicación
Departamento
Sociología y Antropología Social
Profesor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Met. Avaluació
- -
Bibliografia
- García Ferrando, M., Ibáñez, J. y Alvira, F. (1989) El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación social, Madrid. Alianza.
- García Ferrando, M. (1985): Socioestadística. Madrid. Alianza.
- Jauset, J. A. (2000): La investigación de audiencias en televisión. Fundamentos estadísticos. Barcelona. Paidós.
- Martínez, E.: (1992): El uso de los medios de comunicación en marketing y publicidad. Madrid. Akal.
- González, M. A. y Carrero, E. (1997): Manual de planificación de medios. Madrid. Esic.
- Sierra, R. (1991): Técnicas de investigación social. Teoría y ejercicios. Madrid. Paraninfo.
- Valles, M. S. (1999): Técnicas cualitativas de inves
Continguts
PRIMERA PART: FONAMENTS TEÓRICS I OPERATIUS
1. La investigació social
2. Les diverses vies dÆaccés a la realitat social
3. El procés de la investigació
4. Fonaments operatius (Determinació del problema dÆinvestigació, formulació dÆhipòtesis, unitats dÆobservació i variables, el disseny de la investigació social)

SEGONA PART: TÉCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES
5. LÆobservació científica
6. Tècniques quantitatives (I): LÆenquesta
7. Tècniques quantitatives (II): Diaris de compra i pannells dÆaudimetria
8. Tècniques qualitatives (I): El grup de discussió
9. Tècniques qualitatives (II): LÆentrevista en profunditat
10. Tècniques qualitatives (III): LÆanàlisi de contingut

TERCERA PART: INVESTIGACIÓ DE OPINIÓ PÚBLICA
11. Tècniques per investigar lÆopinió pública. Baròmetres dÆopinió pública

QUARTA PART: INVESTIGACIÓ DE LA COMUNICACIÓ POLÍTICA
12. Enquestes pre-electorals
13. Imatge de partits polítics i candidats i estratègies de comunicació electoral

QUINTA PART: LA INVESTIGACIÓ I LA MEDICIÓ DÆAUDIÈNCIES
14. Fonts secundaries dÆinformació relativa a audiències
15. LÆEstudi General de Mitjans (EGM-AIMC)
16. Medició dÆaudiències (audímetres i videorating) i investigació dÆaudièn