Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
A les classes es barrejaran les explicacions dels fonaments teòrics, com també la seua aplicació pràctica als documents relacionats amb l'assignatura, com ara les anàlisis d'audiències i les graelles de programació, amb el suport que ens ofereix la xarxa internet. |
Met. Avaluació |
Per a superar l'assignatura caldrà aprovar un exàmen. La qualificació definitiva sorgirà de la nota d'aquest exàmen i de l'avaluació del treball que necessàriament hauran de realitzar tots els alumnes. Aquest treball es farà en grups de quatre i la seua metodologia serà explicada àmplament a classe. |
Bibliografia |
Calleja, Javier (2003): Investigar las audiencias: un análisis cualitativo. Barcelona. Paidós. Huertas, Amparo (1998): Cómo se miden las audiencias en televisión. Barcelona. Cims. Jauset, Jordi (2000): La investigación de las audiencias en televisión. Fundamentos estadísticos. Barcelona. Paidós. Vaca Berdayes, Ricardo (1997): Quien manda en el mando. Comportamiento de los españoles ante la televisión. Madrid. Visor |
Continguts |
- El concepte de màrqueting. El màrqueting en l'empresa de comunicació. - El mercat televisiu espanyol. - Les investigacions d'audiències. - Els estudis quantitatius. - Els estudis qualitatius. - El consum televisiu. - La graella de programació. El procés de disseny. - La programació. - La programació generalista. - La construcció de la graella. - La competència. - La contraprogramació. |
Objetius |
Coneixement de les diverses tècniques d'anàlisi d'audiències, tant des del punt de vista qualitatiu com quantitatiu. Com també les línies bàsiques en el disseny de les graelles de programació. Tot això en el context del mercat televisiu espanyol actual. |
URL de Fitxa |