Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Exposició de la matèria combinada amb comentari de textos teòrics i audiovisuals |
Met. Avaluació |
Prova escrita amb dues parts. A la primera part es plantejará o bé una qüestió de caràcter general i tipus argumentatiu o bé un text per a comentar relacionat amb la matèria. A la segona part s´offerirà la possibilidad de triar entre dues opcions de preguntes per a desenvolupar. |
Bibliografia |
PARTE I: AAVV: Industria cultural y sociedad de masas, Caracas, Monte Ávila, 1992. MÉNDEZ RUBIO, A.: Perspectivas sobre comunicación y sociedad, Valencia, Universitat de València, 2004. PARTE II: AUMONT, J; BERGALA, A; VERNET, M.: "El cine y su espectador" en Estética del cine, Barcelona, Paidós, 1989. BENJAMIN, W.: "La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica", en Discursos interrumpidos I, Madrid, Taurus, 1973. |
Continguts |
PART I 1.1. Introducció al context contemporani 1.2. Els mitjans de comunicació com a forma d´incidència institucional 1.3. Conclusions: aplicació i discussió de casos PART II 2.1. Les "màquines d´ imatges" del segle XIX i la invenció del cinematógraf dels germans Lumière 2.2. El públic de les primeres sessions de cinema 2.3. Elements escenogràfics en George Méliès 2.4. El primer monopoli cinematogràfic europeu: Charles Pathé. 2.5. El pacte narratiu institucional: Porter-Griffith |
Objetius |
Primera Part: es busca assimilar la distinció entre incidència social i incidència institucional per a, a partir d´ahí, comprendre el funcionament sistèmic dels mitjans de comunicació. Segona Part:es tractarà la invenció del cinema i el sorgiment del cinema com a espectacle de masses. |
URL de Fitxa |