Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

14683 Edició i Realització Radiofònica - LL.COMUNI.AUDIO.00


Centre
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
Departament
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Participativa en tot el procés, especialment en les classes pràctiques.
o reportaje
o publicidad
Met. Avaluació
Les classes pràctiques són pressencials.
- La part teòrica s'avalua amb la realització de la recenció d'un llibre i d'un examen.
- L'avaluació de la part pràctica s'obté de la realització correcta del programa.
Bibliografia
CEBRIÁN HERREROS, Mariano: Información radiofónica. Mediación técnica, tratamiento y programación, Madrid, Síntesis, 1994 [temas 18-22].
- CUNÍ, Josep: La ràdio que triomfa. L'abecedari d'això que en diem magazín, Barcelona, Pòrtic, 1999.
- MARTÍ, Josep: De la idea a l'antena. Tècniques de programació radiofónica, Barcelona, Pòrtic, 2000
- REIG, Ramón: Medios de comunicación y poder en España. Prensa, radio, televisión y mundo editorial, Barcelona, Paidós, 1998.
Continguts
1. La ràdio en l'actualitat. Tipus d'emissores.
2. La programació radiofònica. Les graelles de programes.
3. Els serveis informatius.
3.1. El butlletí.
3.2. El programa informatiu.
3.3. Funcionament d'una redacció d'informatius.
3.4. Criteris per la selecció de notícies.
3.5. Les fonts informatives.
4. El magazín radiofònic.
4.1. Característiques de continguts.
4.2. Tipus de magazín. El matí, la vesprada i el cap de setmana.
5. Programes especialitzats.
5.1. Els programes de nit. L'humor i la participació.
5.2. Programes esportius de cap de setmana.
6. La publicitat.
6.1. Publicitat empressarial i publicitat institucional.
6.2. La publicitat en campanya electoral.
6.3. Casos especials: promocions i publicitat de les ONGs.
6.4. Formats de publicitat. De la falca a les accions publicitàries de l'emissora
Objetius
Conéixer el principals programes, formats i gèneres de la ràdio actual.
- Adquirir les eines comunicatives bàsiques del professional radiofònic, en les seues diferents vessants.
- Saber realitzar un programa de ràdio.
URL de Fitxa