Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Els professors impartiran les classes als estudis de producció i s'utilitzaran els ordinadors, amb presentacions Power Point, transparències i tota la tecnologia necessària per a que els estudiants en puguen treure el màxim benefici. Atendrà personalment cada grup i seguirà el seu treball dia a dia. |
Met. Avaluació |
La nota principal s'extreurà del treball pràctic a realitzar en grups. Aquest consistirà en l'elaboració d'un projecte de programa de ràdio i un altre de televisió, amb tots els elements necessaris per a dur-lo endavant (7 p.) També es farà un examen per a avaluar els coneixements teòrics (3 p.) |
Bibliografia |
AA.VV.(2002): El libro blanco del audiovisual, Écija Asociados, Madrid. ARNANZ, C.(2002): Negocios de televisión, Gedisa, Barcelona. BUSTAMANATE, E.(2003): Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación, Gedisa, Barcelona. CEBRIAN, M.(2001): La radio en la convergencia multimedia, Gedisa, Barcelona DELGADO, M.(2001): Sistemas de radio y televisión, Paraninfo, Madrid. FÉLIX, E.(2001): Sistemas de radio y televisión, McGraw Hill, Madrid. FRANCÉS, M.(2003): La producción de documentales, Cátedra. IGLESIAS, P.(2002): Postproducción digital de sonido por ordenador, Ra-Ma, Madrid. MARTÍ, J.(2000): De la idea a l'antena, Pòrtic, Barcelona. SAINZ, M.(1999): Manual básico de producción en televisión, IORTV, Madrid. |
Continguts |
PRODUCCIÓ, GÈNERES I FORMATS: Targets d'audiència en la programació radiotelevisiva. El disseny de formats i la serialització Les fórmules de producció segons els macrogèneres radiotelevisius. Models de producció: pròpia, externa i aliena DISSENY DE PROJECTES: Ideació i creació. Tractaments narratius en el desglosse de producció. Planificació de les fases de producció. Avaluació del projecte. Disseny de promos. ELS EQUIPS HUMANS: Preproducció: guionistes, documentalistes. Producció: Operadors d'equips, sonistes, locutors. Postproducció: editors, muntadors, grafistes. PLANIFICACIÓ DE PRODUCCIÓ: La producció en directe o diferida El pla general de producció. El pla de rodatge o enregistrament sonor. El pla d'edició o muntatge. El pla d'explotació. El pla de finançament EQUIPAMENTS I TECNOLOGIA: Els estudis de radio. Suports i formats per a l'adqusició sonora La postproducció i emissió radiofònica. Els estudis de televisió. Suports i formats d'adquisició videogràfica. La postproducció i difusió televisva DISTIBUCIÓ I FINANÇAMENT: Els mercats i els certàmens. El finançament de projectes. Ajuts nacionals i fons europeus. Festivals i screenings. |
Objetius |
Els estudiants han de conéixer i dominar les claus i els recursos que es produeixen a l'hora de desenvolupar programes radiofònics i televisius, des de la idea embrionària fins a la venda a la indústria. Això inclou tindre coneixements de com es troba el mercat, dels recursos humans i tècnics necessaris, els gustos de l'audiència, la planificació de la producció, el finançament, elaborar pressupostos, etc. |
URL de Fitxa |