Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

14679 Disseny i Producció Radiofònica i Televisiva - LL.COMUNI.AUDIO.00


Centre
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
Departament
Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Els professors impartiran les classes als estudis de producció i s'utilitzaran els ordinadors, amb presentacions Power Point, transparències i tota la tecnologia necessària per a que els estudiants en puguen treure el màxim benefici. Atendrà personalment cada grup i seguirà el seu treball dia a dia.
Met. Avaluació
La nota principal s'extreurà del treball pràctic a realitzar en grups. Aquest consistirà en l'elaboració d'un projecte de programa de ràdio i un altre de televisió, amb tots els elements necessaris per a dur-lo endavant (7 p.) També es farà un examen per a avaluar els coneixements teòrics (3 p.)
Bibliografia
AA.VV.(2002): El libro blanco del audiovisual, Écija Asociados, Madrid.
ARNANZ, C.(2002): Negocios de televisión, Gedisa, Barcelona.
BUSTAMANATE, E.(2003): Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación, Gedisa, Barcelona.
CEBRIAN, M.(2001): La radio en la convergencia multimedia, Gedisa, Barcelona
DELGADO, M.(2001): Sistemas de radio y televisión, Paraninfo, Madrid.
FÉLIX, E.(2001): Sistemas de radio y televisión, McGraw Hill, Madrid.
FRANCÉS, M.(2003): La producción de documentales, Cátedra.
IGLESIAS, P.(2002): Postproducción digital de sonido por ordenador, Ra-Ma, Madrid.
MARTÍ, J.(2000): De la idea a l'antena, Pòrtic, Barcelona.
SAINZ, M.(1999): Manual básico de producción en televisión, IORTV, Madrid.
Continguts
PRODUCCIÓ, GÈNERES I FORMATS:
Targets d'audiència en la programació radiotelevisiva.
El disseny de formats i la serialització
Les fórmules de producció segons els macrogèneres radiotelevisius.
Models de producció: pròpia, externa i aliena

DISSENY DE PROJECTES:
Ideació i creació.
Tractaments narratius en el desglosse de producció.
Planificació de les fases de producció.
Avaluació del projecte.
Disseny de promos.

ELS EQUIPS HUMANS:
Preproducció: guionistes, documentalistes.
Producció: Operadors d'equips, sonistes, locutors.
Postproducció: editors, muntadors, grafistes.


PLANIFICACIÓ DE PRODUCCIÓ:
La producció en directe o diferida
El pla general de producció.
El pla de rodatge o enregistrament sonor.
El pla d'edició o muntatge.
El pla d'explotació.
El pla de finançament

EQUIPAMENTS I TECNOLOGIA:
Els estudis de radio.
Suports i formats per a l'adqusició sonora
La postproducció i emissió radiofònica.
Els estudis de televisió.
Suports i formats d'adquisició videogràfica.
La postproducció i difusió televisva


DISTIBUCIÓ I FINANÇAMENT:
Els mercats i els certàmens.
El finançament de projectes.
Ajuts nacionals i fons europeus.
Festivals i screenings.
Objetius
Els estudiants han de conéixer i dominar les claus i els recursos que es produeixen a l'hora de desenvolupar programes radiofònics i televisius, des de la idea embrionària fins a la venda a la indústria. Això inclou tindre coneixements de com es troba el mercat, dels recursos humans i tècnics necessaris, els gustos de l'audiència, la planificació de la producció, el finançament, elaborar pressupostos, etc.
URL de Fitxa