Home > Bachelor degree > Degree > Subject > Ficha técnica

Ficha técnica de una asignatura en una titulación

14669 Comprehensive Communication (Corporate and Institutional) - Five-year degree in Journalism


Center
Faculty of Philology, Translation and Communication
Departament
Language Theory and Communication Sciences
Lecturers in charge
Sin datos cargados
Met. Docent
Met. Avaluació
Continuos evaluation - -
Bibliografia
ALTSCHUL, C.: Dinámica de la negociación estratégica. Buenos Aires, Granica, 1999.
ÁLVAREZ, Tomás y CABALLERO, Mercedes: Vendedores de imagen: los retos de los nuevos gabinetes de comunicación. Barcelona, Paidós, 1997.
BARQUERO, J. D.: El libro de oro de las relaciones públicas. Barcelona, Gestión 2000, 1996.
BINMORE, Ken: Teoría de los juegos. Madrid, McGraw-Hill, 1996.
BLACK, S.: ABC de la relaciones públicas. Barcelona, Gestión, 1994.
DURANDIN, Guy: La mentira en la propaganda política y en la publicidad. Bcn, Paidós, 1995.
GONZÁLEZ SOLAS, J. Identidad visual corporativa. Madrid, Síntesis, 2002.
GREENER, T.: Imagen y relaciones públicas. Madrid, Pirámide, 1995.
NOGU
Continguts
PROGRAM

1. the company and the organization: concept of corporate identity.
1.1. antecedents of communication in the organizations.
2. Public relations and corporate communication.
2.1. publicity in the environment of corporate communication.
3. construction projects or modification of corporate image.
3.1. methods and strategies.
4. technology applied to integral communication.
4.1. Internet and other means.
5. press conferences.
5.1. organization, functions and tools.
6. agencies of information.
6.1. organization, functions and tools.
7. Communication and institutional information.
7.1."institutionalism" and sources of information.
8. Conclusions
Objetius
URL de Fitxa