Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Filologia Catalana |
Professor responsable |
H1171 - JULIA TODOLI CERVERA |
Met. Docent |
Partir dels coneixements dels estudiants i fomentar la seua participació. |
Met. Avaluació |
Examen parcial i examen final. Criteri avaluador: deduir el nivell d’estudi, reflexió, comprensió i assimilació de la matèria tractada. L’exposició ha d’estar argumentada, de tal manera que el text estiga ben construït. La llengua utilitzada s’ha d’ajustar a la norma. |
Bibliografia |
CUENCA, Maria Josep (1996): Sintaxi fonamental. Barcelona, Empúries. FABRA, Pompeu (1956): Gramàtica catalana. Barcelona, Teide. GCC (2002): Gramàtica del català contemporani (dirigida per Joan Solà, Maria Rosa Llorent, Joan Mascaró i Manuel Pérez Saldanya). Barcelona, Empúries. Tres volums. SARAGOSSÀ, Abelard (2003): Gramàtica valenciana raonada i popular. Els fonaments. Gandia, CEIC Alfons el Vell. SOLÀ, Joan (1994): Sintaxi normativa: estat de la qüestió. Barcelona, Empúries. |
Continguts |
Conceptes bàsics. Objecte d’estudi, categoria i funció. Constituents específics de la predicació. Coordinació Oració composta. Impersonalitat i passivitat. Processos discursius. |
Objetius |
Aprofundir en la descripció i la comprensió de les construccions sintàctiques del català. Analitzar com tracten les gramàtiques els conceptes estudiats. Analitzar textos amb els conceptes teòrics treballats. Mirar com tracta l’ensenyament els conceptes estudiats. Reflexionar sobre criteris que cal usar en la normativa i sobre la relació entre les regles concretes, la teoria lingüística i l’ús real de la llengua oral l’escrita. Relacionar la matèria amb l’entorn social de la llengua. |
URL de Fitxa |