Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Filologia Catalana |
Professor responsable |
H6209 - JOSEP E. RUBIO ALBARRACIN |
Met. Docent |
Lectura guiada dels textos objecte d’estudi, tot buscant la comprensió lingüística i l’anàlisi textual tant estructural com especialment contextual. Els estudiants hauran de portar les lectures a classe ja que són l’objecte fonamental d’estudi. |
Met. Avaluació |
S’avaluarà la implicació de l’estudiant en el mètode docent desenvolupat a classe i la capacitat d’expressar mitjançant un discurs escrit CORRECTE les idees més importants tractades al curs i la reflexió personal al voltant dels textos, el coneixement dels quals és condició imprescindible. |
Bibliografia |
-Brémond-Le Goff-Schmidt: L’exemplum. Turnhout, Brepols, 1982. -Ysern, J.A. (ed.), Recull d’exemples d’Arnau de Lieja. Barcelona, Barcino (ENC), 2004 (2 vols.) -Krömer: formas de la narración breve en las literaturas románicas hasta 1700, Madrid, Gredos, 1979. -Paredes, J. i Gracia, P. (eds.) Tipología de las formas narrativas breves medievales, Granada, Univ. de Granada, 1998. |
Continguts |
Tema 1: L’exemplum. L’exemplum en la literatura homilètica a través dels reculls. L’exemplum en Ramon Llull: el Llibre de meravelles Tema 2. Les formes narratives breus en vers. Criteris demarcatius de les formes narratives. El lai francès: origen i evolució. El fabliau francès: origen i evolució. Estudi de narracions breus en vers catalanes cortesanes, al•legòriques, sentimentals i humorístiques. |
Objetius |
Estudi de les formes narratives breus romàniques depenents d’un altre text (exemplum) i de formes narratives breus en vers independents (lai i fabliau), amb especial atencióals textos catalans dels segles XIII-XV. Discussió sobre criteris delimitadors i definitoris dels gèneres i anàlisi temàtica dels textos. |
URL de Fitxa |