Centre |
Facultat de Filologia, Traducciķ i Comunicaciķ |
Departament |
Filologia Catalana |
Professor responsable |
G8380 - FERRAN CARBO AGUILAR |
Met. Docent |
A partir del coneixement dels aspectes bāsics de la toria contemplada en el progrāma de l?assignatura, anālitzar textos. |
Met. Avaluaciķ |
Lavaluaciķ de lassignatura constarā de dues parts, una de narrativa, amb prova teōrica eliminatōria i prova prāctica; i una part de poesia a partir de qüestions sobre el text proposat. |
Bibliografia |
PART de narrativa BAL, M.(1977): Teoría de la narrativa, Cātedra (1985), Madrid GENETTE;G: (1972): Figures III, Lumen (1989), Barcelona (especialment l?apartat < SULLĀ, E. (comp.) (1985): Počtica de la narraciķ, Empúries, Barcelona. PART de poesia GAROLERA N. (a cura) (1995): Textos literaris catalans.Lectures i interpretacions, vols. I i II, Barcelona, Columna. BARGALLĶ, J (1991): Manual de mčtrica i versificaciķ catalanes, Barcelona, Empúries. LUJAN ATIENZA, A. L. (2000) Cķmo se comenta el poema.Madrid. Síntesis. |
Continguts |
Narrativa 1. L?especificitat de la comunicaciķ literāria. Consideracions sobre els conceptes: emissor-receptor/autor-lector. Autor implícit i lector implícit. Narrador i narratari. El lector model. 2. Introducciķ a la pragmātica de la comunicaciķ literāria. La recepciķ textual. La competčncia literāria. 3. L?acte de lectura. Paratextos i expectatives de lectura. El procés de resemantitzaciķ. El complex temātic. 4. conceptes bāsics de narratologia 4.1. La histōria. El concepte de < 4.2. El discurs. El concepte de < 4.3. l?acte narratiu. El temps de l?acte narratiu. Els nivells narratius. Tipus de narradors. El narratari. |
Objetius |
L?assignatura pretén: a)donar a cončixer als estudiants les eines bāsiques per a l?anālisi dels textos narratius i počtics. b)aconseguir que siguen capaįos d?aplicar-les a l?anālisi prāctica de textos de la narrativa i la poesia catalanes contemporānies. |
URL de Fitxa |