Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Filologia Catalana |
Professor responsable |
G3053 - ANTONI FERRANDO FRANCES |
Met. Docent |
Explicació dels principals aspectes del temari, comentat amb els alumnes. Direcció tutorial del treball. La correcció normativa és imprescindible per a superar la prova. No podrà aprovar l?assignatura, independentment de la nota del contingut, l?estudiant de segon cicle que acumule més de 5 faltes |
Met. Avaluació |
Es faran dues proves en les quals s?avaluarà el domini per l?alumne dels continguts explicats en classe i dels textos expressament recomanats. Així mateix serà avaluat el desenvolupament escrit d?un temari ampliat que es lliurarà als alumnes al començament del curs. |
Bibliografia |
FERRANDO, Antoni i NICOLÁS, Miquel (2004): Història de la llengua catalana. Barcelona: Pòrtic / UOC, 600 pp. MARCET, Pere (1987): Història de la llengua catalana. Barcelona: Teide, 2 vols., 627 pp. NADAL, Josep Maria i PRATS, Modest (1982): Història de la llengua catalana. 1/ Dels inicis fins al segle XV. Barcelona: Ed 62, 542 pp. NADAL, Josep Maria i PRATS, Modest(1996): 2/ El segle XV. Barcelona: Ed. 62. RAFANELL, August (1999): La llengua silenciada. Barcelona: Empúries. SANCHIS GUARNER, Manuel (1980): Aproximació a la història de la llengua catalana. Barcelona: Salvat, 251 pp. |
Continguts |
1. La noció d'història de la llengua . Conceptes, mètodes i problemes 2. Els orígens de la llengua catalana. Elements constitutius. 3. De l'establiment de la Marca Hispànica a la derrota de Muret (801-1213): la formació de la llengua 4. De la derrota de Muret al Compromís de Casp (1213-1412)): l'expansió de la llengua 5. Del Compromís de Casp a la revolta de les Germanies (1412-1523): la plenitud de la llengua 6. De la revolta de les Germanies a l'abolició del règim foral (1523-1715): la subordinació de la llengua 7. De l'abolició del règim foral a la Renaixença (1715-1833): la repressió de la llengua 8. De la Renaixença literària als reconeixements institucionals (1833-1939): la reivindicació de la llengua 9. L'estat de la llengua catalana en l'actualitat (1939-2004) |
Objetius |
1.Presentar als alumnes una visió panoràmica de la disciplina. 2.Familiaritzar-los amb els problemes teòrics i metodològics de la disciplina; i 3. Ensinistrar-los en el maneig i la recerca de les fonts i la bibliografia de la disciplina. |
URL de Fitxa |