Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

14075 Història de la Llengua Catalana - LL.FILOL.CATAL.00


Centre
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
Departament
Filologia Catalana
Professor responsable
G3053 - ANTONI FERRANDO FRANCES
Met. Docent
Explicació dels principals aspectes del temari, comentat amb els alumnes. Direcció tutorial del treball. La correcció normativa és imprescindible per a superar la prova. No podrà aprovar l?assignatura, independentment de la nota del contingut, l?estudiant de segon cicle que acumule més de 5 faltes
Met. Avaluació
Es faran dues proves en les quals s?avaluarà el domini per l?alumne dels continguts explicats en classe i dels textos expressament recomanats. Així mateix serà avaluat el desenvolupament escrit d?un temari ampliat que es lliurarà als alumnes al començament del curs.
Bibliografia
FERRANDO, Antoni i NICOLÁS, Miquel (2004): Història de la llengua catalana. Barcelona: Pòrtic / UOC, 600 pp.
MARCET, Pere (1987): Història de la llengua catalana. Barcelona: Teide, 2 vols., 627 pp.
NADAL, Josep Maria i PRATS, Modest (1982): Història de la llengua catalana. 1/ Dels inicis fins al segle XV. Barcelona: Ed 62, 542 pp.
NADAL, Josep Maria i PRATS, Modest(1996): 2/ El segle XV. Barcelona: Ed. 62.
RAFANELL, August (1999): La llengua silenciada. Barcelona: Empúries.
SANCHIS GUARNER, Manuel (1980): Aproximació a la història de la llengua catalana. Barcelona: Salvat, 251 pp.
Continguts
1. La noció d'història de la llengua . Conceptes, mètodes i problemes
2. Els orígens de la llengua catalana. Elements constitutius.
3. De l'establiment de la Marca Hispànica a la derrota de Muret (801-1213): la formació de la llengua
4. De la derrota de Muret al Compromís de Casp (1213-1412)): l'expansió de la llengua
5. Del Compromís de Casp a la revolta de les Germanies (1412-1523): la plenitud de la llengua
6. De la revolta de les Germanies a l'abolició del règim foral (1523-1715): la subordinació de la llengua
7. De l'abolició del règim foral a la Renaixença (1715-1833): la repressió de la llengua
8. De la Renaixença literària als reconeixements institucionals (1833-1939): la reivindicació de la llengua
9. L'estat de la llengua catalana en l'actualitat (1939-2004)
Objetius
1.Presentar als alumnes una visió panoràmica de la disciplina.
2.Familiaritzar-los amb els problemes teòrics i metodològics de la disciplina; i
3. Ensinistrar-los en el maneig i la recerca de les fonts i la bibliografia de la disciplina.
URL de Fitxa