Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Filologia Catalana |
Professor responsable |
H1171 - JULIA TODOLI CERVERA |
Met. Docent |
S’emprarà una metodologia constructiva i es fomentarà la participació dels estudiants. Els continguts es presentaran de forma deductiva en uns casos (de la regla a la llengua) i inductiva, en uns altres (de la llengua a la regla). |
Met. Avaluació |
Hi haurà una avaluació contínua en què es valorarà el treball (individual o en grup) realitzat a classe, i una prova final escrita sobre les lectures obligatòries de la bibliografia |
Bibliografia |
ARTIGAS, Rosa, BELLÈS, Joan & Maria GRAU (2003): Tipotext. Una tipologia de textos de no-ficció, Vic: Eumo CASSANY, D. et al. (1993): Ensenyar llengua, Barcelona: Graó CUENCA, M. Josep (1992): Teories gramaticals i ensenyament de llengües, València: Tàndem CUENCA, M. Josep (ed.) (1993): Lingüística i ensenyament de llengües, València: Universitat de València. JULIÀ, Joan (coord.) (2000): L’ensenyament del català com a L1 i L2, Lleida: Universitat de Lleida. RICHARDS, Jack & Theodore RODGERS (1986): Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press SALA, Toni (2001): Petita crònica d’un professor a secundària, Barcelona: Edicions 62. |
Continguts |
1. L?ensenyament de L1/L2: mètodes basats en el sistema vs. mètodes basats en l?ús 2. El desenvolupament de les habilitats lingüístiques orals i escrites 3. El tractament de l?error en l?ensenyament de la llengua 4. Llengua i cultura: el tractament de les actituds lingüístiques en l?aprenentatge de primeres i segones llengües |
Objetius |
?Presentar la situació de l?ensenyament del català com a primera i segona llengua. ?Descriure els principis didàctics de l?ensenyament de llengües fent un recorregut pels models teòrics més importants. ?Ensenyar els principis didàctics i tècniques bàsiques per al desenvolupament de les habilitats lingüístiques orals i escrites, especialment de les habilitats productives (parlar i escriure). ?Analitzar el paper de les actituds en l?aprenentatge de L1 i L2, i la manera de tractar-les en l?aula |
URL de Fitxa |