Centre |
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació |
Departament |
Filologia Clàssica |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
S'avaluaran els coneixements assolits pels alumnes per mitjà d'un examen teòric i pràctic a final de curs sobre els continguts de la matèria. També s'avaluaran tant els treballs que de forma voluntària presenten els alumnes com la participació a classe, que complementaran la nota de l'examen. |
Bibliografia |
BURCKHARDT, J. La cultura del Renacimiento en Italia. Madrid: EDAF, 1982. CARRERA DE LA RED, A. El problema de la lengua en el humanismo renacentista español. Valladolid: Universidad, 1988. FONTÁN, A. "El latín de los humanistas", EClás 16 (1972) 183-203. GARIN, E. Educación en Europa, 1400-1600. Problemas y programas. Barcelona: Crítica, 1987. GIL, L. Panorama social del humanismo español (1500-1800). Madrid: Alhambra, 1981. GÓMEZ MORENO, A. España y la Italia de los humanistas. Madrid: Gredos, 1994. KRISTELLER, P. O. El pensamiento renacentista y sus fuentes. Madrid: FCE, 1982. NÚÑEZ, J. M. El Ciceronianismo en España. Valladolid: Universidad, 1993. RICO, FR. El sueño del humanismo (De Petrarca a Erasmo). Madrid: Alianza, 1993. |
Continguts |
1.L'humanisme i la recuperació del llatí clàssic. 2.Els studia humanitatis. 3.El llatí dels humanismtes: les elegantiae linguae Latinae de Lorenzo Valla. 4.L'humanisme europeu: Erasme i Vives. 5.El llatí a l'època de la Il.lustració: Martí i Maians. |
Objetius |
A pesar de l'auge dels estudis neollatins al nostre país, aquests no sempre es veuen reflectits en els estudis universitaris, i moltes vegades, els estudiants desconeixen completament la llarga trajectòria del llatí com a llengua literària. El present curs pretén introduir l'alumne en el llatí dels humanistes europeus i espanyols a través d'una sel.l.ecció de textos significatius i penetrar les idees que van fer possible aquell renaixement de l'antiguitat i aquell ús tan extés del llatí. |
URL de Fitxa |