Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
H6029 - ANA ISABEL CORDOBA IÑESTA |
Met. Docent |
Discusió dirigida, activitats individuals i grupals d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories. |
Met. Avaluació |
=> Continguts teòrics: 80%: 1) 60%: examen: a) Prova objectiva d'elecció múltiple de 30 a 35 preguntes de 3 alternatives (70%), i b) Prova de preguntes curtes (30%). 2) 10%: activitats teoria. 3) 10%: activitats comunes => Continguts pràctics: 20% 10% activitat voluntària |
Bibliografia |
CÓRDOBA, A.I, DESCALS, A. Y GIL, M.D (2006). Psicología del desarrollo en la edad escolar. Madrid: Pirámide. GONZALEZ, E. y BUENO, J.A. (2004). Psicología de la educación y del desarrollo en la edad escolar. Madrid: CCS. GONZALEZ-PIENDA, A. y cols. (2002). Manual de psicología de la educación. Madrid: Pirámide. TRIANES, M.V. y GALLARDO, J.A. (2003). Psicología de la educación y del desarrollo. Madrid: Pirámide WOOLFOLK, A. (2001). Psicología educativa. México: Prentice-Hall. |
Continguts |
Psicologia del Desenvolupament TEMA 1: Concepte, història, teories i models. TEMA 2: Metodologia d?investigació en psicologia. Dissenys d?investigació en psicologia del desenvolupament. TEMA 3: Desenvolupament sensorial i perceptual. TEMA 4: Desenvolupament psicomotor. TEMA 5: Desenvolupament cognitiu. TEMA 6: Desenvolupament psicolingüístic. TEMA 7: Desenvolupament afectiu-social. TEMA 8: Desenvolupament de la personalitat. TEMA 9: Desenvolupament psicosexual. Psicologia de l?Educació TEMA 1:La psicologia de l?educació com a disciplina científica. TEMA 2: Enfocaments clàssics de l?aprenentatge. TEMA 3: Enfocaments cognitius i socials de l?aprenentatge. TEMA 4: Intel?ligència, personalitat i motivació. TEMA 5: Estratègies d?aprenentatge. TEMA 6: Interacció professor-alumne en el procés d?ensenyament/aprenentatge. TEMA 7: Interacció entre iguals en el procés d?ensenyament/aprenentatge. TEMA 8: Avaluació de l?aprenentatge escolar i instruccional. TEMA 9: Avaluació instruccional. |
Objetius |
1.- Esquemes conceptuals amples, comprensius, organitzats i precisos sobre el desenvolupament i l?educació. 2.- Habilitats d?anàlisi dels fenòmens relatius al desenvolupament i l'educació. 3.- Actituds positives cap a qüestions relatives al desenvolupament i l'educació. 4.- Una perspectiva general de les aportacions de la psicologia en els contextos educatius. 5.- Relacions significatives entre els continguts teòrics i pràctics. 6.- L?hàbit d?una lectura crítica del material objecte d?estudi. |
URL de Fitxa |