Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia pràctica amb treballs en petits i grans grups sobre documents i textos autèntics. Exposicions teòriques. |
Met. Avaluació |
Treball i Avaluació final Desenvolupament de temes Comentari de text Treballs |
Bibliografia |
Colom Cañellas, A.J. y Domínguez, E. (1997). Introducción a la Política de la Educación. Barcelona, Ariel. Iyanga Pendi, A. (2003). Política de la Educación y la Globalización Neoliberal. Valencia, Universitat de València. Fernández Soria, J.M. (1999). Manual de Política y Legislación Educativas. Madrid, Síntesis. West, E.G. (1994). La Educación y el Estado. Un estudio de economía política. Madrid, Unión Editorial. |
Continguts |
El desenvolupament del curs se centrarà fonamentalment en quatre grans nuclis, a través dels quals s'aniran analitzant: el sentit polític dels fenòmens educatius i el concepte i dimensions de la política educativa; els principals components, principis i tendències de la política educativa actual; el significat i elements de la planificació educativa; i el marc jurídic del sistema escolar espanyol, així com l'ordenament del tema a la Comunitat Valenciana. Programa Pràctic - Comentaris de Textos - Lectures especialitzades - Anàlisis de casos i problemes de la política educativa actual. |
Objetius |
URL de Fitxa |