Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Teoria de l'Educació |
Professor responsable |
H1134 - BERNARDO GARGALLO LOPEZ |
Met. Docent |
S'utilitzaran diversos mètodes en les activitats docents/discentes: metodologia expositiva, treball cooperatiu, discussió en grup, comentari de text, activitats pràctiques i d'aplicació, etc. |
Met. Avaluació |
1. Examen escrit sobre els continguts explicats en classe, les lectures realitzades, o els aspectes treballats en els casos pràctics (50% de la qualificació). 2. Portafolis sobre part teòrica i pràctica (dossier de pràctiques i treball de seminari) (50% ) |
Bibliografia |
Alonso, C.M., Gallego, D.J. y Honey, P. (1995): Los estilos de aprendizaje. Procedimientos de diagnóstico y mejora. Bilbao: Mensajero. Bernad, J.A. (1999): Estrategias de aprendizaje. Madrid: Bruño. Gargallo, B. (2000): Procedimientos. Estrategias de aprendizaje. Su naturaleza, enseñanza y evaluación. Valencia: Tirant lo Blanch. Gargallo, B. (2006): Las estrategias de aprendizaje y su integración en el curriculum escolar. En Congreso Internacional de Investigación, Educación y Formación Docente. Escritos. Medellín: Universidad de Antioquia, 197-227. Gargallo,B. y Ferreras, A. (2000) Estrategias de aprendizaje. Un programa de intervención para ESO y EPA. Madrid: MEC/CIDE. Pozo, J.I. y Monereo, C. (1999) El aprendizaje estratégico. Madrid: Aula XXI/ Santillana. |
Continguts |
1.Els continguts educatius. Els procediments educatius 2.Tipus de procediments. Taxonomies 3.La selecció i seqüenciació dels continguts procedimentals 4.L'ensenyança i l' avaluació dels procediments 5.Les estratègies d'aprenentatge. Conceptualització i tipologies. 6.L'ensenyament i l'avaluació de les estratègies d'aprenentatge 7.Programes educatius d'ensenyança d'estratègies d'aprenentatge 8.La formació de professors i l'assessorament psicopedagògic 9.Els enfocaments i estils d'aprenentatge |
Objetius |
1.Conceptualitzar els procediments com a continguts educatius i comprendre la importància de la seua ensenyança/aprenentatge. 2.Conéixer i manejar mètodes d'ensenyança i avaluació. 3.Conceptualitzar adequadament les estratègies d'aprenentatge i comprendre la necessitat de la seua ensenyança. 4.Analitzar i valorar programes d'intervenció educativa 5.Dissenyar programes d'intervenció educativa 6.Valorar el aprendre a deprendre com a objectiu educatiu essencial per a realitzar futurs aprenentatges en una societat di |
URL de Fitxa |
http://www.uv.es/~gargallo/gargallo.htm |