Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Teoria de l'Educació |
Professor responsable |
G4051 - VICENTE JAVIER GARRIDO GENOVES |
Met. Docent |
Classes d'exposició teòrica; estudi de casos; discussió de vídeos; activitats pràctiques a l'aula sobre tòpics triats del temari. |
Met. Avaluació |
Prova objectiva i assaig sobre un tema a triar. |
Bibliografia |
Garrido, V. (2002). Contra la violencia: las semillas del bien y del mal. Alzira: Algar. Glover, J. (2001). Humanidad e inhumanidad. Madrid: Cátedra. |
Continguts |
1- Què és el comportament danyós o violent? (sentit criminològic del "mal"). 2- Els orígens de la violència i l'altruisme des de l'antropologia. 3- Les arrels i requisits del mal i la violència. 4- La violència que deriva de la humiliació i la venjança 5- El mal absolut: els psicòpates. 6- La violència fanàtica. 7- Violència sexual. 8- La violència derivada de la cobdícia. 9- Com enfrontar-se a la violència? La força i ètica de la violència justa. 10-Com es pot prevenir la violència? 11-La família i l'educació per al compreels meus. 12-El paper de l'escola. |
Objetius |
1. Conèixer l'antropologia de la violència i del comportament altruista. 2. Situar el problema del crim i la violència en la realitat del ser humà i de la societat, cercant els determinants comuns del comportament violent. 3. Descriure les principals facetes de la violència en els seus diferents tipus: sexual, terrorisme/fanatisme, psicopàtica i amb afany de lucre. 4. Analitzar els fonaments per a la prevenció de la violència, en particular el desenvolupament de la personalitat altruista o prosocial. 5.Comprendre el paper de la família i la en la prevenció de la violència. |
URL de Fitxa |