Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lliçó magistral; discussió dirigida, activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories. |
Met. Avaluació |
Aplicació de proves estandarditzades de rendiment sobre els conceptes implicats en el temari (80%). Informe final que realitzarà l'estudiant sobre les pràctiques realitzades (20%). |
Bibliografia |
JORNET, J.M. y SUAREZ, J.M. (1989): Conceptualización del Dominio educativo desde una perspectiva integradora de la evaluación referida al criterio. Bordón, v41, n2, 237-275. JORNET, J.M. y SUAREZ, J.M. (1989): La sensitividad instruccional: una característica métrica de los TRCs. Bordón, v41, n2, 303-324. JORNET, J.M. y SUAREZ, J.M. (1989): Revisión de modelos y métodos en la determinación de estándares y en el establecimiento de un punto de corte enm Evaluación referida al Criterio. Bordón, v41, n2, 277-301. JORNET, J.M. y SUAREZ, J.M. (1989): Evaluación referida al criterio. Construcción de un test criterial de clase. En V. García Hoz: Problemas y métodos de investigación en educación personalizada. Rialp. Madrid. |
Continguts |
Nuclis temàtics: 1. Enfocaments en la construcció de proves. Mesurament i avaluació educatives. Tipus de proves. 2. Anàlisi de dominis educatius i tècniques de generació automàtica d'ítems. Qualitat tècnica dels ítems. Anàlisi d'ítems. Desenrotllament d'estàndards (normatius i criterials). Anàlisi de fiabilitat. 3. Consideracions tècniques en l'ús de proves. Qualificació i diagnòstic de subjectes. Predicció i explicació (individual i de grup). |
Objetius |
Es revisen diverses aproximacions pràctiques per al disseny i desenrotllament de pruebas de rendiment, tant des d'enfocaments de Mesurament de caràcter normatiu, com criterial. |
URL de Fitxa |