Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lliçó magistral; discussió dirigida, activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories. Classes teòriques i classes pràctiques. |
Met. Avaluació |
- Es realitzarà dos proves de qualificació de la Teoria. Estes proves suposaran el 40% de la matèria. - Realització de dos exercicis pràctics en l'aula. Estes proves representen el 60% de la qualificació total de la matèria. - Presentació treball voluntari |
Bibliografia |
Jornet, J.M y Suárez, J.M (1996): Pruebas estandarizadas y evaluación del rendimiento: usos y características métricas, Revista de Investigación Educativa, vol 14, n 2, pp. 141-163. Magnusson, D. (1987): Teoría de los tests. México. Trillas. Muñiz, J. (1997): Introducción a la Teoría de Respuesta a los Items. Madrid: Pirámide. Muñiz, J. (1998): Teoría Clásica de los tests. Madrid: Pirámide. Nunnally, J.C. y Bernstein, I.J. (1995): Teoría Psicométrica. México: McGraw Hill. Olea, J.; Ponsoda, V. y Prieto, G. (1999): Tests informatizados. Fundamentos y aplicaciones. Madrid: Pirámide. Thorndike, R.L. (1989): Psicometría aplicada. México: Limusa. |
Continguts |
1. El Mesurament Educatiu en el context de les Ciències de l'Educació. Desenrotllament històric 2. Mesurament, Avaluació i Investigació Avaluativa en Educació. Tècniques i instruments d'arreplegada d'informació. 3. Avaluació Normativa i Avaluació Criterial. 4. La Teoria Clàssica dels Tests 5. Anàlisi d'Elements 6. Fiabilitat. Fiabilitat Absoluta. Fiabilitat Relativa 7. Validesa. Tipus de Validesa. 8. El procés de Baremació/Tipificació del test. 9. Tests Administrats per Ordinador. 10. Elements de crítica a la Teoria Clàssica dels Tests. |
Objetius |
Conéixer els distints tipus d'arreplegada d'informació educativa. Diferenciar entre avaluació normativa i criterial. Saber realitzar una Anàlisi d'elements, de fiabilitat i de validesa d'un test des del punt de vista normatiu. Saber baremar un test des de la teoria normativa. Conéixer les aplicacions informàtiques per a l'anàlisi dels tests normatius. Conéixer les aproximacions alternatives al model normatiu. |
URL de Fitxa |