Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13632 Introducció al Diagnòstic Pedagògic - LL.PEDAGOGIA 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Bibliografia
Continguts
Unitat 1. MARC CONCEPTUAL I HISTÒRIC DEL DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC.
Context epistemològic de la investigació i el diagnòstic. Característiques generals, objectius i funcions del Diagnòstic Pedagògic. Avaluació i Diagnòstic: un procés interactiu.

Les pràctiques de l'assignatura preveuen familiaritzar als estudiants en les diferents metodologies i instruments de recollida d'informació pel diagnòstic. Així es demanará als estudiants:

a) la realització d'una recensió de material bibliogràfic referit a la metodologia de recollida de dades per al diagnòstic,
b) la realització dels exercicis de pràctiques que es proposen sobre modèls diagnòstics y aplicació del model de Diagnòstic Pedagògic.
c) la resolució de casos pràctics, anàlisi i aplicació d' instruments de recollida d'informació, etc.

Unitat 2. MODELS CENTRATS EN L'ALUMNE.
Pressuposts teòrics. Models més rellevants. Aportacions bàsiques al diagnòstic i limitacions. Anàlisi i valoració des d'una perspectiva pedagògica.
Unitat 3. MODELS CENTRATS EN EL CONTEXT.
Pressuposts teòrics. Models màs rellevants. Aportacions bàsiques al diagnòstico i limitacions. Anàlisi i valoració des d'una perspectiva pedagògica.
Unitat 4. MODELS CENTRATS EN EL