Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia expositiva per part del professor amb intervenció dels estudiants en els treballs pràctics. |
Met. Avaluació |
Evaluació continua. Participació en les classes teòriques i pràctiques Participació en grups de treball i seminaris que s'organitzen Possibilitat de només avaluació final. |
Bibliografia |
Avanzini, G. (1990): La pedagogía desde el siglo XIX hasta nuestros días. FCE. México. Avanzini, G. (1979): La pedagogía en el siglo XX. Narcea. Madrid. Bowen, J. (1985): Historia de la educación occidental. T. III. Herder. Barcelona Carreño, M. (ed.) (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Síntesis. Madrid. Fernández Soria, J.M. (2002): Estado y educación en la España contemporánea. Síntesis. Madrid. García Garrido, J.L. (1993): Sistemas educativos de hoy. Dykinson. Madrid Luzuriaga, L. (1946): Historia de la educación pública. Losada. Buenos Aires Negrín Fajardo, O. y Vergara Ciordia, J. (2003): Teorías e Instituciones contemporáneas de |
Continguts |
CONTINGUT I. Origen dels sistemes educatius nacionals europeus II. Creixement industrial i educació III. *Reformisme educatiu europeu IV. Els sistemes educatius després de la IIª Guerra Mundial |
Objetius |
OBJECTIUS: Analitzar els factors socials, polítics i ideològics que incideixen en la gènesi dels sistemes educatius nacionals Conèixer l'evolució, condicionaments i problemes que afecten al desenvolupament històric de l'educació institucionalitzada. |
URL de Fitxa |