Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13627 Història Política de l'Educació - LL.PEDAGOGIA 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Educació Comparada i Història de l'Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Metodologia expositiva per part del professor amb intervenció dels estudiants en els treballs pràctics.
Met. Avaluació
Evaluació continua.
Participació en les classes teòriques i pràctiques
Participació en grups de treball i seminaris que s'organitzen
Possibilitat de només avaluació final.
Bibliografia
Avanzini, G. (1990): La pedagogía desde el siglo XIX hasta nuestros días. FCE. México.
Avanzini, G. (1979): La pedagogía en el siglo XX. Narcea. Madrid.
Bowen, J. (1985): Historia de la educación occidental. T. III. Herder. Barcelona
Carreño, M. (ed.) (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Síntesis. Madrid.
Fernández Soria, J.M. (2002): Estado y educación en la España contemporánea. Síntesis. Madrid.
García Garrido, J.L. (1993): Sistemas educativos de hoy. Dykinson. Madrid
Luzuriaga, L. (1946): Historia de la educación pública. Losada. Buenos Aires
Negrín Fajardo, O. y Vergara Ciordia, J. (2003): Teorías e Instituciones contemporáneas de
Continguts
CONTINGUT I. Origen dels sistemes educatius nacionals europeus II. Creixement industrial i educació III. *Reformisme educatiu europeu IV. Els sistemes educatius després de la IIª Guerra Mundial
Objetius
OBJECTIUS: Analitzar els factors socials, polítics i ideològics que incideixen en la gènesi dels sistemes educatius nacionals Conèixer l'evolució, condicionaments i problemes que afecten al desenvolupament històric de l'educació institucionalitzada.
URL de Fitxa