Center |
Faculty of Philosophy and Educational Sciences |
Departament |
Comparative Education and History of Education |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Teacher presentations and student projects. |
Met. Avaluació |
Continuos evaluation - - |
Bibliografia |
Avanzini, G. (1990): La pedagogía desde el siglo XIX hasta nuestros días. FCE. México. Avanzini, G. (1979): La pedagogía en el siglo XX. Narcea. Madrid. Bowen, J. (1985): Historia de la educación occidental. T. III. Herder. Barcelona Carreño, M. (ed.) (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Síntesis. Madrid. Fernández Soria, J.M. (2002): Estado y educación en la España contemporánea. Síntesis. Madrid. García Garrido, J.L. (1993): Sistemas educativos de hoy. Dykinson. Madrid Luzuriaga, L. (1946): Historia de la educación pública. Losada. Buenos Aires Negrín Fajardo, O. y Vergara Ciordia, J. (2003): Teorías e Instituciones contemporáneas de |
Continguts |
OBJECTIVES: To analyze the social, political and ideological factors that influence the origins of national educational systems. To understand the evolution, conditioning factors and problems that affect the historical development of institutionalized education. CONTENT I. Origin of European national educational systems II. Industrial growth and education III. European educational reform IV. Educational systems after World War II |