Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13626 Història dels Sistemes EducatiusEuropeus - LL.PEDAGOGIA 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Educació Comparada i Història de l'Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Metodología expositiva por parte del profesor con intervención de los estudiantes en los trabajos prácticos.
Met. Avaluació
L'avaluació serà contínua.
- Participació en les classes teòriques i pràctiques
- Participació en grups de treball i seminaris que s'organitzin
- Iniciatives individuals.
Bibliografia
Avanzini, G. (1990): La pedagogía desde el siglo XIX hasta nuestros días. FCE. México.
Avanzini, G. (1979): La pedagogía en el siglo XX. Narcea. Madrid.
Bowen, J. (1985): Historia de la educación occidental. T. III. Herder. Barcelona
Carreño, M. (ed.) (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Síntesis. Madrid.
"Fascismo y educación". Cuadernos de Pedagogía. Suplemento nº 3 (1976).
García Garrido, J.L. (1993): Sistemas educativos de hoy. Dykinson. Madrid
Luzuriaga, L. (1946): Historia de la educación pública. Losada. Buenos Aires
Negrín Fajardo, O. y Vergara Ciordia, J. (2003): Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Centro de Estudios Ra
Continguts
I. Origen de los sistemas educativos nacionales europeos
Tema 1. Génesis de los sistemas educativos nacionales
Tema 2. Génesis del sistema educativo francés
Tema 3. Origen del sistema educativo prusiano
Tema 4. Génesis del sistema educativo inglés
II. Crecimiento industrial y educación
Tema 5. El positivismo y los sistemas educativos
Tema 6. Socialismo y sistemas educativos
III. Reformismo educativo europeo
Tema 7. La Escuela Nueva y la renovación de los sistemas educativos
Tema 8. Sistemas educativos fascistas
IV. Los sistemas educativos después de la IIª Guerra Mundial
Tema 9. Reconstrucción de los sistemas educativos
Tema 10. Críticas a los sistemas de enseñanza
Programa PrácticoDocumentos escritos
ô Informe Quintanaö
Condorcet: Cinco Memorias
Humboldt: Los límites de la acción del Estado
The Newcastle Report Spencer: Educ. intelectual, moral y física
Krupskaia: La educación comunista . Documento del Congreso de Calais
Bottai: Carta de la Escuela
Plan Langevin-Wallon
Freinet: Por una escuela el pueblo
Objetius
- Analitzar els factors socials, polítics i ideològics que incideixen en la gènesi dels sistemes educatius nacionals

- Conèixer l'evolució, condicionaments i problemes que afecten al desenvolupament històric de l'educació institucionalitzada.
URL de Fitxa