Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes teòriques. Lectura i estudi (individual) i posada en comuna i debat (en grup) de fonts històriques i documentals. Iniciació a la investigació històric-educativa en relació a aspectes puntuals del Programa. Seminaris monogràfics. |
Met. Avaluació |
Examen teórico, valoración de trabajos individuales y grupales, asistencia y participación activa en clase. |
Bibliografia |
DUBY, G. y PERROT, M. (Dir.) (1991), Historia de las Mujeres, Ed. Taurus, Madrid, 5 vols. FLECHA, C. (1998), Textos y Documentos sobre educación de las mujeres, Ed. Kronos, Sevilla. GARRIDO, E. (Ed.) (1997), Historia de las Mujeres en España, Ed. Síntesis, Madrid PALACIO LIS, I. (1992), Mujer, trabajo y educación (Valencia 1874-1931), Ed. Universitat de València PALACIO LIS, I. (2003), Mujeres ignorantes: madres culpables. Adoctrinamiento y divulgación materno-infatil en la primera mitad del siglo XX, Ed. Universitat de València VARIOS AUTORES (1990), Mujer y educación en España, 1868-1975, Ed. Universidad de Santiago. |
Continguts |
La dona europea del classicisme a la Il·lustració . La condició de les dones en la societat i la cultura clàssica. Les dones medievals com receptores i creadores de saber. Humanisme i educació de les dones. Imatge i educació de les dones en l'ideari il·lustrat. L'educació de les dones en l'Espanya contemporània |
Objetius |
Contribuir a rescatar, la presència històrica de les dones, considerant que precisament la història del seu accés a la paraula, a l'escriptura, al saber, és l'objecte mateix de la història de l'educació. Vincular la problemàtica femenina amb les coordenades socials, polítiques i econòmiques de cada moment històric. |
URL de Fitxa |