Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia pràctica amb treballs en petits i grans grups sobre documents i textos autèntics. Exposicions teòriques. |
Met. Avaluació |
Avaluació final amb treball, però tenint present el desenvolupament de les distintes activitats que l'alumne ha desenvolupat en les classes teòriques i pràctiques. |
Bibliografia |
BOWEN, J. (1976), Historia de la Educación Occidental, Herder, Barcelona 3 vols. CAPITAN, A, (1984), Historia del pensamiento pedagógico en Europa, ykinson, Madrid, 2 vols. ESTEBAN, L. y LOPEZ MARTIN. R. (1994), Historia de la Enseñanza y de la Escuela, Tirant Lo Blanch, Valencia. ESTEBAN, L. MAYORDOMO, A. (1980), Textos para la Historia de la Educación. Comentario de Textos, Nau Llibres, Valencia REDONDO, E. (dir.) (2001), Introducción a la Historia de la Educación, Ed. Ariel, Barcelona. |
Continguts |
I. Introducció a l'estudi de la Història de l'Educació. II. L'educació en l'Antiguitat i el Món Clàssic. III. El naixement de l'educació europea en el *Medievo. IV. Humanisme pedagògic i Renaixement europeu. V. Del Realisme pedagògic a la Il·lustració. VI. Sistemes, corrents i política educativa del segle XIX. VII. Corrents, crisis i perspectives de la pedagogia contemporània. |
Objetius |
Estudiar els principals fets, reflexions i aportacions de l'educació en el seu esdevenir històric. Analitzar la interrelació existent entre l'educació i la resta dels agents i fenòmens socials. Reflexionar sobre la influència de l'evolució del fenomen educatiu en la situació actual i la seva projecció cap al futur. |
URL de Fitxa |