Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13614 Formació i Actualització en la Funció Pedagògica - LL.PEDAGOGIA 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Didàctica i Organització Escolar
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Classe expositiva i activitats pràctiques individuals i cooperatives, anàlisi documents tècnics, estudi de casos, vídeos, intercanvi d'experiències amb altres professionals, treball d'iniciació a la investigació: entrevista a un formador i projecte de formació contínua.
Met. Avaluació
Examen final, treball d'iniciació a la investigació mitjançant una entrevista a un formador i un projecte de formació contínua, i participació en activitats.
Bibliografia
BIDDLE B., GOOD, Th. y GOODSON,I. (2000) La enseñanza y los profesores. Barcelona. Paidós
CARRERA GONZALO, M.J. (2000) Evolucionar como Profesor. Madrid. Comares.
FERRERES, V. e IMBERNON, F.(Eds.) (1999) Formación y actualización de la función pedagógica. Madrid, Síntesis.
MARCELO, C. (1994) Formación del profesorado para el cambio educativo. P.P.U. Barcelona.
PERRENOUD, Ph. (2004): Desarrollar la práctica reflexiva. Barceloa. Graó.
VILLAR ANGULO, L. (1999) Construcción y análisis de procesos de enseñanza, teoría e investigación. Barcelona: Oikos Tau.
ZABALZA, M. (2003: Competencias docentes del profesorado universitario. Madrid. Narcea
Continguts
1. El Formador com a professional: metàfores i imatges caracteritzadores de les funcions del Professor. 2. La Investigació sobre l'ensenyament i la formació del professorat. Models de formació de professorat i el seu desenvolupament en la pràctica de l'ensenyament 3. Política educativa sobre la Formació de Professionals: Institucions. Plans i programes i assessorament pedagògic. 4. La formació contínua en les organitzacions. Flexibilització de la formació contínua i projectes de desenvolupament 5. Estratègies d'actualització, millora i desenvolupament del formador, per a analitzar l'actuació docent, explicitar el pensament, la reflexió, la col.laboració i els valors.
Objetius
Construir significativament l'aprenentatge. Saber confrontar sociocomunicativament els aprenentatges individuals i grupals. Capacitat d'autorrealizació i educació emocional, des de la crítica constructiva i l'enriquiment intel·lectual, personal i professional. Conéixer els models més significatius en el camp de la formació del professorat. Analitzar críticament els plans i programes de formació actuals. Desenrotllar pràctiques reflexives a través de l'estudi i anàlisi de distints casos, situacions reals o simulades de formació.
URL de Fitxa