Centre
|
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament
|
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable
|
Sin datos cargados |
Met. Docent
|
S'empraran diversos formats de classe. Estratègies metodòlogiques comunicatives, participatives, heurístiques i creatives. |
Met. Avaluació
|
La qualificació final no dependrà exclusivament dels resultats dels exàmens, sinó de la valoració conjunta de la labor realitzada pels estudiants. Es consideraran en la qualificació final: resums de pràctiques, participació, realització de tasques, activitats opcionals, etc. |
Bibliografia
|
ANGULO, J. F. (director), (2000), Teoría y desarrollo del currículum. Archidona: Aljibe. GIMENO, J. (1988), El currículum: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata. GOODSON, I. (2000), El cambio en el currículum. Barcelona: Octaedro. HARDREAVES, A. (2003) Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro. POPKEWITZ, T. (1994) Sociología política de las reformas educativas. Madrid. Morata. MARTINEZ BONAFÉ, J. (2001) Proyectos curriculares y práctica docente. Sevilla: Diada. |
Continguts
|
Dimensions del currículum i teories curriculars. Descripció i valoració crítica dels processos que afecten directa i indirectament al disseny, desenrotllament i innovació dels currículums. Anàlisi de les decisions que des de diferent àmbits es porten a terme en la selecció dels continguts curriculars, en la seua organització i en la presentació dels mateixos a professors i alumnes. Agents que intervenen en el disseny i desenrotllament del currículum Peculiaritats dels diferents nivells del sistema educatius. Processos, estratègies i institucions que intervenen en els processos de canvi i innovació del currículum. Estructura del currículum: elements curriculars. Programa pràctic: Anàlisi de les lleis i disposicions relacionades amb el disseny curricular. Revisió de plans de centre. Anàlisi de projectes d'innovació. Estudi crític de materials curriculars. Pràctica d'estratègies creatives i participatives. |
Objetius
|
Els propòsits que guien l'ensenyança d'esta matèria són:Construcció del coneixement pels estudiants, intentant que reorganitzen els seus conceptes previs sobre el currículum i adquirisquen els instruments per a analitzar críticament la realitat de l'ensenyança. Visió sistèmica i científica del currículum i comprensió dels discursos o models més rellevants en la teoria curricular. Foment de l'aprenentatge cooperatiu grupal. Autorrealizació i exercici de la crítica i autocrítica. |
URL de Fitxa
|
|