Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Debat sobre peces documentals i discussions grupals. |
Met. Avaluació |
Avaluació contínua - - |
Bibliografia |
CARBONELL, J. (2000), Las pedagogías del siglo XX. Ciss-praxis. Barcelona. DELVAL, J. (2000), Aprender en la vida y en la escuela. Madrid. Morata. GIMENO, J. (2003) El alumno como invención. Madrid. Morata. GIMENO, J, y PÉREZ GÓMEZ, A. I. (1998), Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata. STENHOUSE, L. (1984), Investigación y desarrollo del curriculum. Madrid. Morata. |
Continguts |
1) Poder, Saber, Identitat i Ciutadania: a la recerca de marcs conceptuals des dels que pensar el treball educatiu d'emancipació del Subjecte. 2) La tradició del pensament modern en educació: Idees que van configurar els ideals, els objectius, i la pràctica de l'ensenyança moderna i les funcions del professorat 3) Les funcions de l'ensenyança en la institucionalització de l'educació 4) L'ensenyança de la cultura i l'ensenyança com a cultura. 5) Subjectes que deprenen: la constitució de la idea d'alumne/a. 6) Subjectes que ensenyen: coneixements d'emancipació en el treball docent. |
Objetius |
- Transmetre el gust per conéixer els continguts de l'assignatura - Que s'entusiasmen amb el seu estudi - Que els siga útil en la vida - Que apliquen allò que s'ha deprés de forma crítica a les pràctiques vigents - Que s'impliquen activament en les activitats que s'organitzen |
URL de Fitxa |