Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Debat sobre peces documentals i discussions grupals. |
Met. Avaluació |
Avaluació contínua |
Bibliografia |
CARBONELL, J. (2000), Las pedagogías del siglo XX. Ciss-praxis. Barcelona. DELVAL, J. (2000), Aprender en la vida y en la escuela. Madrid. Morata. GIMENO, J. (2003) El alumno como invención. Madrid. Morata. GIMENO, J, y PÉREZ GÓMEZ, A. I. (1998), Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata. STENHOUSE, L. (1984), Investigación y desarrollo del curriculum. Madrid. Morata. |
Continguts |
1) Poder, Saber, Identitat i Ciutadania: a la recerca de marcs conceptuals des dels que pensar el treball educatiu d'emancipació del Subjecte. 2) La tradició del pensament modern en educació: Idees que van configurar els ideals, els objectius, i a pràctica de l'ensenyament moderna i les funcions del professorat 3) Les funcions de l'ensenyament en la institucionalització de l'educació 4) L'ensenyament de la cultura i l'ensenyament com a cultura. 5) Subjectes que aprenen: la constitució de la idea d'alumne/a. 6) Subjectes que ensenyen: saber d'emancipació en el treball docent. |
Objetius |
Facilitar en l'alumnat una primera socialització en els conceptes i els camps problemàtics més significatius dels processos d'ensenyament i aprenentatge, amb especial rellevància a les qüestions del coneixement socialment rellevant i les estratègies docents per a la renovació pedagògica. |
URL de Fitxa |