Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia expositiva per part del professor amb intervenció dels estudiants en els treballs pràctics. |
Met. Avaluació |
Examen Final i treball |
Bibliografia |
-Apple, M. y Beane, J, (1997). Escuelas democráticas. Madrid: Morata. -Beyer, L. y Linston, D. (2001). El curriculum en conflicto. Perspectivas sociales, propuestas educativas y reforma escolar progresista. Madrid: Akal. -Connell, R.W. (1997). Escuelas y justicia social. Madrid: Morata. -Guttman, A. (2001): La educación democrática, Barcelona: Paidós. -Kincheloe, J. y Steinberg, S. (2000). Repensar el multiculturalismo. Barcelona: Octaedro. -Martínez, J. (coord.) (2003): Ciudadanía, poder y educación. Barcelona: Graó. -McCarthy, C. (1994): Racismo y curriculum, Madrid: Morata-Paideia. -Rancière, J. (2003). El maestro ignorante. Cinco lecciones sobre emancipación intelectual. Barcelona: Laertes |
Continguts |
Programa teòric: Anàlisi de la lògica que dota de sentit a les idees i pràctiques més rellevants que hui tenen lloc entorn de l'educació, la democràcia i la multiculturalitat. Les peculiaritats de l'educació en i per a la democràcia. El concepte de ciutadania en una societat multicultural. Diferents significats d'educació multicultural. La visió pedagògica de la construcció de les identitats. Educació, justícia i igualtat. Programa pràctic: Se centraran en l'anàlisi dels problemes de l'educació democràtica i multicultural a través dels mitjans de comunicació, el cine i la literatura. Estudi de casos pràctics. Anàlisi crítica de lectures. |
Objetius |
-Comprendre les relacions entre curriculum, democràcia i multiculturalisme. -Adquirir coneixement professional compromés amb la igualtat i l'emancipació. -Analitzar els usos teòrics i pràctics dels termes multiculturalitat i democràcia. -Establir possibles alternatives teòriques i pràctiques on materialitzar els principis democràtics i multiculturals en el procés de desenrotllament curricular. |
URL de Fitxa |