Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13571 Mètodes de Construcció de Proves - LL.PSICOPEDAGO.00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Lliçó magistral; discussió dirigida, activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories.
Met. Avaluació
Aplicació de proves estandarditzades de rendiment sobre els conceptes implicats en el temari (80%). Informe final que realitzarà l'estudiant sobre les pràctiques realitzades (20%).
Bibliografia
JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): Conceptualització del Domini educatiu des d'una perspectiva integradora de l'avaluació referida al criteri. Bordó, v41, n2, 237-275.
JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): La sensitivitat instruccional: una característica mètrica dels TRCs. Bordó, v41, n2, 303-324.
JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): Revisió de models i mètodes en la determinació d'estàndards i en l'establiment d'un punt de corte enm Avaluació referida al Criteri. Bordó, v41, n2, 277-301.
JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): Avaluació referida al criteri. Construcció d'un test criterial de classe. En V. García Falç: Problemes i mètodes d'investigació en educació personalitzada. Rialp. Madrid.
Continguts
Nuclis temàtics:
1. Enfocaments en la construcció de proves. Mesurament i avaluació educatives. Tipus de proves.
2. Anàlisi de dominis educatius i tècniques de generació automàtica d'ítems. Qualitat tècnica dels ítems. Anàlisi d'ítems. Desenrotllament d'estàndards (normatius i criterials). Anàlisi de fiabilitat.
3. Consideracions tècniques en l'ús de proves. Qualificació i diagnòstic de subjectes. Predicció i explicació (individual i de grup).
Objetius
Es revisen diverses aproximacions pràctiques per al disseny i desenrotllament de pruebas de rendiment, tant des d'enfocaments de Mesurament de caràcter normatiu, com criterial.
URL de Fitxa