Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lliçó magistral; discussió dirigida, activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories. |
Met. Avaluació |
Aplicació de proves estandarditzades de rendiment sobre els conceptes implicats en el temari (80%). Informe final que realitzarà l'estudiant sobre les pràctiques realitzades (20%). |
Bibliografia |
JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): Conceptualització del Domini educatiu des d'una perspectiva integradora de l'avaluació referida al criteri. Bordó, v41, n2, 237-275. JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): La sensitivitat instruccional: una característica mètrica dels TRCs. Bordó, v41, n2, 303-324. JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): Revisió de models i mètodes en la determinació d'estàndards i en l'establiment d'un punt de corte enm Avaluació referida al Criteri. Bordó, v41, n2, 277-301. JORNET, JM i SUAREZ, JM (1989): Avaluació referida al criteri. Construcció d'un test criterial de classe. En V. García Falç: Problemes i mètodes d'investigació en educació personalitzada. Rialp. Madrid. |
Continguts |
Nuclis temàtics: 1. Enfocaments en la construcció de proves. Mesurament i avaluació educatives. Tipus de proves. 2. Anàlisi de dominis educatius i tècniques de generació automàtica d'ítems. Qualitat tècnica dels ítems. Anàlisi d'ítems. Desenrotllament d'estàndards (normatius i criterials). Anàlisi de fiabilitat. 3. Consideracions tècniques en l'ús de proves. Qualificació i diagnòstic de subjectes. Predicció i explicació (individual i de grup). |
Objetius |
Es revisen diverses aproximacions pràctiques per al disseny i desenrotllament de pruebas de rendiment, tant des d'enfocaments de Mesurament de caràcter normatiu, com criterial. |
URL de Fitxa |