Centre
|
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament
|
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable
|
Sin datos cargados |
Met. Docent
|
La matèria s'estructurarà en una primera part de caràcter més teoricoconceptual i d'una segona més relacionada amb l'anàlisi i valoració de distints projectes i experiències d'innovació en centres escolars |
Met. Avaluació
|
Examen Final i treball
|
Bibliografia
|
Carbonell, J. (2002). La aventura de innovar. El cambio en la escuela. Madrid: Morata. Escudero, J.M. y González, M.T. (1987). Innovación educativa. Teorías y procesos de desarrollo. Barcelona: Humanitas. Fullan, M. (2002). Las fuerzas del cambio. Explorando las profundidades de la reforma educativa. Madrid: Akal. Fullan, M. (2002). Los nuevos significados del cambio en educación. Barcelona: Octaedro. Popkewitz, T. (1994). Sociología política de las reformas educativas. Madrid. Santos, M.A. (2000). La escuela que aprende. Madrid: Morata. |
Continguts
|
Programa teòric: -Aproximació conceptual de canvi, innovació i reforma educativa. -Multidimensionalitat del canvi. -Perspectives de la innovació educativa. -Canvis socials i canvis escolars. -Innovació i centres escolars. Programa pràctic: Les activitats se centraran en l'anàlisi de la innovació en centres escolars, la seua conceptualització, complexitat i àmbits d'acció. Estudi de casos pràctics. Anàlisi crítica de lectures. |
Objetius
|
- Caracteritzar el fenomen de la innovació educativa. - Identificar les diferents perspectives sobre la innovació. - Conéixer els principals elements de la institució escolar que intervenen en els processos innovadors. - Analitzar polítiques i pràctiques d'innovació.
|
URL de Fitxa
|
|