Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lliçó magistral; discussió dirigida, activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories |
Met. Avaluació |
Examen Final i treball |
Bibliografia |
ALVIRA MARTIN, F. (1991): Metodología de la evaluación de programas. Madrid. centro de Investigaciones sociológicas. BARBIER, J.M. (1993): La evaluación en los procesos de formación. Barcelona. Paidós. DOHERTY, G. (1997): Desarrollo de sistemas de calidad en la educación..Madrid. La Muralla. HOUSE, E.R. (1994): Evaluación, ética y poder. Madrid. Morata. McCORMICK, R. y JAMES, M. (1997): Evaluación del curriculum en los Centros Escolares.Madrid. Morata. |
Continguts |
Els continguts s'estructuraran al voltant dels següents nuclis: * Bases teòriques per a l'avaluació educativa: Especificacions del concepte d'avaluació. * Models d'avaluació en funció de les finalitats, agents i destinataris. * Tècniques i instruments al servici de l'avaluació de Centres, programes i professors. * L'avaluació Institucional com a ferramenta de millora de l'educació * Avaluació i qualitat educativa. L'avaluació per a la millora de la qualitat dels centres educatius. Propostes i experiències pràctiques. |
Objetius |
- Identificar i valorar els distints tipus d'avaluació en funció de la seva contribució al densevolupament professional i a la millora dels centres educatius. - Conèixer els principals enfocaments i models per a l'avaluació de les Institucions Educatives i les seves repercussions en la qualitat de les organitzacions escolars - Familiaritzar a l'alumne/a amb instruments i tècniques per a portar a terme l'avaluació de centres, programes i professors. |
URL de Fitxa |